وبلاگ

نکاتی در مورد افزایش طول عمر لامپ ویدئو پروژکتور

افزایش طول عمر لامپ ویدئو پروژکتور

افزایش طول عمر لامپ ویدئو پروژکتور

خرید لامپ اورجینال پروژکتور یکی از مهم ترین بحث هایی می باشد که باید به اندازه خرید یک ویدئو پروژکتور در نظر گرفت. حتما شنیده اید که به طور مثال لامپ ویدئو پروژکتور ان ای سی مدل NP-VE303 دارای طول عمر 4500 ساعت می باشد. اما این 4500 ساعت در چه صورتی و با چه شرایطی می باشد و برای افزایش طول عمر لامپ باید چه کاری انجام داد؟

در واقع این مقدار ساعتی که ذکر می شود به معنای استفاده از دستگاه در شرایط استاندارد و مناسب می باشد. اما رعایت این نکات در استفاده از ویدئو پروژکتور چگونه است؟

از آنجایی که لامپ ویدئو پروژکتور دمای زیادی تولید می کند. این گرما می تواند به دستگاه و لامپ صدمه بزند و طول عمر لامپ و همچنین دستگاه را کم بکند.

برای رعایت این مسائل و افزایش طول عمر لامپ ویدئو پروژکتور خود باید موارد زیر را رعایت کنید:

1. زمانی که ویدئو پروژکتور خود را خاموش می کنید، بلافاصله کابل برق را نکشید و 5 دقیقه صبر کنید تا فن ها به خنک کردن ویدئو پروژکتور و لامپ بپردازند و گرمای دستگاه را خارج کنند.

2. اطراف دستگاه را با کاغذ و یا پلاستیک نپوشانید، زیرا به دلیل عدم عبور و جریان هوا، ممکن است به دستگاه آسیب جدی برسد.

3. در قسمت های خروجی هوا و فن ویدئو پروژکتور که هوای بسیار گرمی از آن خارج می شود را به اندازه حداقل نیم متر آزاد نگه دارید.

4. اگر پروژکتور را بر روی سقف یا دیوار نصب کرده اید. فاصله حداقل نیم متر را در نصب آن رعایت کنید.

5. فیلتر هوای ویدئو پروژکتور را هر سه و شش ماه تعویض کنید و یا زودتر به طور مرتب این کار را انجام دهید. سیستم خنک سازی ویدئو پروژکتور تاثیر مستقیم و بالایی بر طول عمر دستگاه و لامپ آن دارد.

6. ویدئو پروژکتور خود را حدودا 5 دقیقه پس خاموش کردن دستگاه جا به جا نکنید تا لامپ آن سرد شود.

“بعضی از دستگاه ها دارای تکنولوژی لامپ سرد می باشند و به محض خاموش کردن ویدئو پروژکتور می توانید آن را از برق بکشید و جا به جا کنید.”

7. از ویدئو پروژکتوری که به تازگی خریده اید برای دو هفته و یا 20 ساعت به صورت تایم های کوتاه 2 ساعته استفاده کنید. اگر لامپ مشکلی داشته باشد، به طور معمول در 10 ساعت اولیه کارکرد آن رخ می دهد. گارانتی لامپ دستگاه اکثرا به صورت 3 الی 6 ماهه از تاریخ خرید آن می باشد.

8. زمانی که یک لامپ جدید برای ویدئو پروژکتور خود خریداری می کنید، لامپ قدیمی خود را بردارید و به عنوان لامپ یدکی از آن نگهداری کنید. و از لامپ جدید خود همانند مورد بالا استفاده کنید تا از بابت سالم بودن و کارکرد صحیح آن مطمئن شوید.

  • همچنین در هنگام خرید لامپ ویدئو پروژکتور دقت کنید که لامپ اورجینال پروژکتور و مناسب را از فروشگاه معتبر خریداری می کنید، به این دلیل که لامپ های فیک و تقلبی در بازار زیاد می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط:

منبع: projectorpeople

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *