وبلاگ

پرده نمایش چیست و چگونه یک پرده نمایش انتخاب کنیم؟

راهنمای انتخاب پرده نمایش

پرده نمایش از پارچه ای با روکش بازتابی خاصی تشکیل شده تا کیفیت تصاویر شما را بهتر نمایش دهد.

زمانی که شما با پروژکتور بر روی یک دیوار سفید تصویر می اندازید، اکثر نور دستگاه توسط دیوار جذب می شود و دوباره بازتاب نمی شود. که باعث از دست رفتن وضوح تصویر و عدم نمایش صحیح روشنایی و کنتراست می شود. بدین جهت برای نمایش بالاترین کیفیت تصویر پروژکتور، باید از پرده نمایش استفاده کنید.

پرده نمایش دستی پروژکتورپرده نمایش دستی پروژکتور

این مدل پرده ها قیمت های مناسبی دارند و به راحتی قابل نصب می باشند. اکثر این مدل پرده ها قابل نصب بر روی دیوار و یا سقف می باشند.این مدل پرده نمایش با استفاده از یک فنر که در داخل قاب بالایی پرده نمایش می باشد تنظیم می شود. همچنین این پرده ها جای نسبتا کمی می گیرند و حالت جمع شدن آن کمک زیادی به نظم اتاق و یا محل کار می کند.

پرده نمایش برقی پروژکتور

پرده نمایش برقی پروژکتور

این مدل پرده پروژکتور همانند پرده پروژکتور دستی می باشد، و امکان نصب بر روی دیوار و یا سقف را دارد. اما با این تفاوت که یک موتور داخلی به شما این امکان را می دهد که به وسیله ریموت یا دکمه های بغل پرده نمایش، آن را باز کنید و هر زمانی که لازم نداشتید با فشردن یک دکمه آن را جمع کنید.

همچنین اکثر این پرده ها، سیم های بلندی دارند که به کاربران این اجازه را می دهد که پرده را در هر مکانی که لازم داشته باشند نصب کنند.

پرده های برقی دارای دو مدل ریموت رادیویی (RF) و ریموت مادون قرمز Infra-Red می باشند.

پرده نمایش ثابت پروژکتور

پرده نمایش ثابت پروژکتور

این مدل پرده پروژکتور مانند مدل های بالا قابل جمع شدن نیست و به صورت یک فریم ثابت می باشد. این مدل پرده ها بیشتر در فضا های باز و اتاق نشیمن استفاده می شود و به اصطلاح Wall-Frame هم نامیده می شوند.

پرده نمایش قابل حمل پروژکتور

این مدل پرده های پروژکتور قابلیت حمل به مکان های مختلف را دارا می باشد. این مدل پرده های نمایش دارای پایه های تاشو می باشد. همچنین این مدل پرده های پروژکتور کاملا سبک ساخته شده اند که حمل آن را ساده کرده است.

این مدل پرده های ویدئو پروژکتور دارای دو مدل زیر می باشد.

مدل Floor Screen

پرده نمایش مدل Floor Screen

این مدل پرده های پروژکتور پایه های کوتاهی دارد که پرده نمایش را محکم بر روی زمین نگه می دارد. این مدل پرده ها از پایین به سمت بالا باز می شوند که مناسب مکان هایی می باشد که امکان نصب پرده نمایش بر روی دیوار یا سقف وجود ندارد.

مدل Tripad

پرده نمایش مدل Tripad

این مدل پرده های نمایش دارای 3 پایه می باشند که پرده بر روی این 3 پایه سوار شده است. این مدل پرده نمایش مناسب افرادی است که قصد دارند تا صفحه نمایشی بالای 2 متر عرض داشته باشند و تا حدی امکان جابه جایی آن را داشته باشند.

این مدل نسبت به مدل Floor Screen قیمت مناسب تری دارد و اکثر مواقع از این مدل بیشتر استقبال می شود.

مدل Tabletop

پرده نمایش مدل tabletop

این مدل پرده های نمایش مناسب برای پرزنت و کنفرانس های کوچک می باشد. که به شما اجازه می دهد آن را بر روی میز گذاشته و به ارائه خود بپردازید. این مدل پرده ها اندازه تقریبی تا 40-120 سانتیمتری دارند. و سبک ترین نوع پرده های قابل حمل محسوب می شود.

پرده نمایش بک پروجکشن

پرده نمایش بک پروجکشن

این مدل پرده نمایش از پارچه ی نیمه شفاف خاصی ایجاد شده که به شما اجازه می دهد که از پشت پرده تصویر پروژکتور را نمایش دهید. این مدل پرده در سینما ها و مکان هایی که افراد ممکن است از جلوی پروژکتور رد شوند، بسیار محبوب می باشد. با استفاده از این نوع پرده دیگر نگران ایجاد سایه بر روی صفحه نمایش نخواهید بود.

به چه فرمتی از پرده نمایش نیاز داریم؟

پیشنهاد ما این است که بر اساس رزولوشن دستگاه خود، هماهنگ با همان نرخ تصویر، به انتخاب پرده نمایش بپردازید. در این قسمت انواع نسبت تصویر را شرح می دهیم:

نسبت تصویر پرده نمایش

اکثر پرده نمایش ها، در نسبت 1:1 می باشند. به طور مثال 180×180 و 200×200 و 300×300 سانتیمتر که رایج تر می باشند. اکثر افراد از این نسبت تصویر استفاده می کنند. این نسبت تصویر در مقایسه با سایر نسبت تصویر ها معروف تر می باشد. همچنین نرخ های دیگری مانند 4:3 و 16:9 نیز موجود می باشد.

صفحه عریض 16:10

این مدل نسبت تصویر، مناسب برای محل کار و اماکن آموزشی می باشد. این نرخ تصویر فضای گسترده ای را برای نمایش محتوا به بینندگان ارائه می دهد.

صفحه عریض 16:9

این نسبت تصویر مناسب و استاندارد برای تماشای فیلم در سینمای خانگی می باشد، همچنین از این نرخ تصویر در اداره و محل کار نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

صفحه 4:3

این نسبت تصویر مناسب برای محل کار و امور آموزشی می باشد. در این نرخ تصویر بیشتر از لپتاپ و یا کامپیوتر برای نمایش استفاده می کنند.

  • توجه: قبل از انتخاب پرده نمایش، ارتفاع سقف را بررسی کنید و بر اساس ارتفاع سقف، ارتفاع تصویر خود را انتخاب کنید تا دید کاملی را مهیا کنید و به افرادی که عقب تر هستند این امکان را بدهید که به راحتی پایین تصویر را ببینند.

چه سایزی باید انتخاب کنیم؟

اگر شما یک پروژکتور از قبل خریداری کرده اید، بهترین راه حل امتحان کردن تصویر است. پس ویدئو پروژکتور خود را در محلی که می خواهید آن را نصب کنید قرار دهید. آن را روشن کنید و تصویر را تنظیم کنید. به طور مثال می توانید با زوم تصویر خود را کوچک و یا بزرگتر کنید. بعد از تنظیم تصویر، اگر اندازه آن مورد نظر شما بود، طول و عرض تصویر را اندازه بگیرید و یادداشت کنید و با توجه به آن، سایز مناسب را خریداری کنید.

قاب پرده نمایش

  • توجه: در انتخاب یک پرده پروژکتور، سایز کامل کیس را در نظر بگیرید. زیرا علاوه بر سایز پرده نمایش، حدود 5-20cm از هر دو طرف پرده نمایش، قاب پرده نمایش می باشد. که البته در مدل های برقی به دلیل قرار گرفتن موتور، تقریبا 10-20cm می باشد.
  • توجه: در انتخاب پرده نمایش به ابعاد تصویر و تعداد افرادی که تماشا می کنند دقت کنید. با توجه به تعداد افراد باید سایز مناسبی نیز تهیه شود.

برای کسب اطلاعات و راهنمایی کافی جهت خرید و مشاوره پرده و پروژکتور، با کارشناسان ما در تماس باشید تا به بهترین نتیجه برای هدف استفاده خود برسید.

یک نظر در “پرده نمایش چیست و چگونه یک پرده نمایش انتخاب کنیم؟

  1. علی سجادی گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *