وبلاگ

کیت هوشمند (برد هوشمند قابل حمل) چیست؟

کیت هوشمند (برد هوشمند قابل حمل)

در حال حاضر قلم‌های هوشمند وارد نسل سوم خود شده‌اند و نسبت به نسل‌های قدیمی خود امکانات و کیفیت بالاتری را دارا هستند. کیت هوشمند (برد هوشمند قابل حمل) ابزاری کاربردی برای هوشمند سازی تصویر ویدئو پروژکتور و نمایشگرهای LCD است که امکان قرار گرفتن در کنار هر نوع ویدئو پروژکتور، نمایشگر و مانیتوری را دارد و تصویر ویدئو پروژکتور روی هر سطحی (مانند دیوار، پرده نمایش و یا وایت برد معمولی) را هوشمند می کند.
از جمله مزایای منحصر به فرد این دستگاه می توان به قابلیت نوشتن روی پرده نمایش و کنترل اشاره گر ماوس از فاصله نزدیک و همچنین از فاصله دور (تا 20 متری) با نور لیزر اشاره کرد.

 

با کمک کیت های هوشمند یادگیری را لذت بخش کنید

استفاده کیت هوشمند به همراه پروژکتور و کامپیوتر کار را بسیار راحت می کند و قلم کیت مانند ماوس کامپیوتر برایتان عمل خواهد کرد.

 

موارد استفاده کیت های هوشمند

موارد استفاده ی این وسیله بسیار گسترده است. جهت مقاصد آموزشی می توان از بازی های متعدد فلش که با اهداف آموزشی ساخته شده اند استفاده کرد. دروسی مانند ریاضی، جغرافیا و زبان انگلیسی با بازی ها تعاملی و مشترک بسیار گیرا و جذاب تدریس خواهند شد.
بعضی کیت ها از اشعه های مادون قرمز و بعضی از امواج صوتی برای سیستم واکنشی قلم استفاده می کنند که در هر دو مورد، میزان پاسخ دهی کیت به رفتارهای قلم مناسب و قابل قبول است.

کیت هوشمند (برد هوشمند قابل حمل)

 

انواع کیت از نظر تکنولوژی ساخت

کیت های هوشمند از دو قسمت تشکیل شده اند: گیرنده و فرستنده، که معمولا قلم آن ها به عنوان فرستنده عمل می کند و جزء دیگر که سنسور می باشد نقش گیرنده را ایفا می نماید.

  • مادون قرمز: نوک قلم کیت های هوشمندی که در ساخت آن ها از تکنولوژی مادون قرمز بهره گرفته شده است موج مادون قرمز را ارسال و سنسور مادون قرمز مکان دقیق آن را بر روی تصویر شناسایی می کند. بدیهی است به دلیل اینکه امواج مادون قرمز در گستره نور نامرئی قرار دارند قابل مشاهده نمی باشند اما از قوانین نور پیروی می کنند. به عنوان مثال نور به خط مستقیم سیر می کند، در نتیجه در صورتی که جسم خارجی بین قلم و سنسور قرار گیرد موج مادون قرمز به سنسور نمی رسد و کیت هوشمند عمل نمیکند. از مزیت این کیتها قیمت مناسب آن و ثابت بودن سنسور میباشد. در این حالت فقط در هنگام نصب کالیبراسیون انجام میشود.

  • فراصوت (الترا سونیک) : در کیت هوشمند الترا سونیک، قلم سیگنال صوتی را ارسال می کند و فاصله ی قلم تا سنسور، توسط سنسور اندازه گیری و محاسبه می گردد و در نتیجه مکان دقیق قلم بر روی تصویر مشخص می شود. این کیت هوشمند نیز از قوانین امواج صوتی که امواج مکانیکی هستند پیروی می کند. ایرادی که این نوع کیتها دارند قیمت بالای آن و ثابت نبودن سنسور می باشد که معمولاً برای هر شروع کاری، کالیبراسیون باید انجام گردد.

 

مزایا

  • پرتابل بودن دستگاه که در کیف مخصوص قرار داده می شود و به راحتی می توان در یک کیف لپ تاپ جا گیرد.

  • تنطیمات این دستگاه به صورت اتوماتیک بوده و کمتر از 10 ثانیه انجام می شود و نیازی به تنظیمات دستی ندارد.

  • قابلیت کنترل محیط ویندوز با اشعه لیزر را دارد.

  • استفاده در مدارس به علت اینکه نرم افزارهای آزمایشگاه مجازی ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، حرفه و فن، الکترونیک و … را می توان به صورت بسیار تأثیر گذار و تعاملی برای دانش آموزان یا دانشجویان به صورت لمسی انجام داد.

  • می توان کیت را با فاصله از صفحه نمایش قرار داد و با امکاناتی که بر روی کیت های مختلف قرار دارد حتی می توان کیت هوشمند را بر روی سقف نیز نصب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *