دیتا_ویدئو پروژکتور, لیست قیمت ویدئو پروژکتور, وبلاگ

دلایل و نحوه استفاده از ویدئو پروژکتور در محل کار

دلایل و نحوه استفاده از ویدئو پروژکتور در محل کار

همپای سایر فن آوری ها، ویدئو پروژکتورها نیز در حال پیشرفت و بهبود عملکرد خود هستند. امروزه پروژکتورها تصاویر HD، اتصال بی سیم و قابلیت های تعاملی ارائه می دهند و حتی می توانند تصاویر واضحی را در اتاق هایی با نور زیاد نمایش دهند. بعضی از جدیدترین پروژکتورهای موجود در بازار حتی می توانند صفحه را به دو قسمت تقسیم کرده و همزمان چندین تصویر را پخش کنند.

با توجه به نحوه اختصاص بودجه شرکت شما ، مهم است بدانید که پروژکتورهای امروزین چه کاری می توانند انجام دهند و چه زمانی از یک پروژکتور باید استفاده کرد.

چه وقت باید از یک پروژکتور استفاده کرد؟

اساسی ترین و مهمترین بخش یک پروژکتور لنز (lens) آن است. پیشرفت هایی که در زمینه تکنولوژی لنز پروژکتور انجام شده است به این معنی است که پروژکتورها فقط برای اتاق های بزرگ و تصاویر بزرگ ساخته نشده اند. پروژکتورهای برد کوتاه یا (Short throw) می توانند تصویری را در یک فضای بسیار کوچک یا از یک فاصله بسیار کوتاه پخش کنند و برخی از جدیدترین مدل ها حتی می توانند بر روی اجسام گنبدی شکل تصاویر را نمایش دهند.

هم چنین پروژکتورها دیگر به عنوان یک ابزار ارائه ی مطالب به صورت یک طرفه محسوب نمی شوند. بسیاری از پروژکتورهای امروزین می توانند به صورت بی سیم به اینترنت متصل شوند یا به چندین نفر اجازه می دهند تا همزمان از طریق صفحه/ پرده نمایش با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با توجه به این قابلیت های پیشرفته، پروژکتورها تبدیل به یک سرمایه گذاری فزاینده  در محیط های اداری و کسب و کار شده اند. در ادامه مطلب  به چند نمونه از موارد استفاده از ویدئو پروژکتور اشاره می کنیم:

۱- برای جلسات کاری متعدد

اگر دائم در رفت و آمدهای کاری هستید و سخنرانی های زیادی انجام می دهید و یا این که به ندرت جلسات را در مکان ثابتی برگزار می کنید، شما به یک پروژکتور کوچک، سبک وزن و قابل حمل نیاز دارید. نمایش مطالب مورد نظر شما  در ابعاد بزرگتر و واضح تر، تاثیرگذاری به مراتب بیشتری نسبت به نمایش آن در صفحه نمایش یک  لپ تاپ دارد.بسیاری از پروژکتور های پرتابل قابلیت پخش تصاویر از طریق USB را دارند و برخی حتی دارای قابلیت های بی سیم هستند، بنابراین شما به راحتی می توانید  با توجه به شرایط مختلف و قابلیت های اتاق جلسات مطالب مورد نظرتان را نمایش دهید.

۲- استفاده از حالت صرفه جویی یا اکو ویدئو پروژکتور

خرید یک پروژکتور برای اتاق کنفرانس شما و یا سایر فضاهای اتاق جلسات می تواند هزینه بر باشد، اما سرمایه گذاری در زمینه فن آوری معمولا در طولانی مدت جواب داده و  در هزینه های شما صرفه جویی می نماید.

بسیاری از پروژکتورهای برد کوتاه (short-throw) شامل نرم افزارهای حاشیه نویسی (annotation software) می شوند که به شما اجازه می دهد تا از قلم یا انگشت خود بر روی برد هوشمند استفاده کنید، بسته به تکنولوژی که پروژکتور برای نوشتن یا تهیه محتوا روی صفحه نمایش پشتیبانی می کند. شما می توانید تصاویر را در کامپیوتر خود ذخیره کنید و به در صورت  نیاز به اشتراک بگذارید. با این کار از پرینت و کپی گرفتن بی مورد مطالب  هم جلوگیری می شود.

ویدئو پروژکتور در اتاق جلسات

ویدئو پروژکتور در اتاق جلسات

۳- اندازه تصویر مهم است

وقتی اندازه صفحه یا پرده نمایش بزرگ است، همکاری بیشتری بین افراد حاضر درجلسه شکل می گیرد .چرا؟ به این دلیل که وقتی افراد، در مورد چیزی که می ببینند، همکاری و تعامل بیشتری با موضوع نشان می دهند

در بیشتر موارد استفاده، گروه های متوسط و بزرگ افراد باید بتوانند تصاویر و مطالب را به طور یکسان ببینند و بخوانند و پخش تصاویر بزرگ از طریق پروژکتور بهترین راه حل است. این مورد حتی در محیط های آموزشی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا که وضوح پایین و یا ریز و ناخوانا بودن مطالب می تواند بر روی یادگیری تاثیر منفی بگذارد.

۴- جلب توجه افراد

ما بارها افرادی را به چشم خود دیده ایم یا  خودمان بارها جلسات کسل باری برای دیگران برگزار کرده ایم . این روزها سخنرانی یک طرفه برای گروهی از افراد، یک روش کارآمد و جذابی جهت بیزینس و  یا ایجاد فرصت های یادگیری به شمار نمی رود. تکنولوژی پروژکتورهای تعاملی به چند نفر اجازه می دهد تا همزمان با یک صفحه نمایش تعامل داشته باشند. در نتیجه استفاده از پروژکتور، همکاری واقعی و مشارکت فعال حضار در جلسات را به همراه دارد.

۵-  هنگامی که می خواهید در خاطره ها بمانید

استفاده از ویدئو پروژکتور در غرفه نمایشگاه

استفاده از ویدئو پروژکتور در غرفه نمایشگاه

این که شما به عنوان یک فروشنده در یک نمایشگاه شرکت کرده اید و یا این که یک رویداد بزرگ تجاری را میزبانی می کنید، این گردهمایی ها یک مکان عالی برای تاثیر گذاری بر روی مشتریان و مخاطبان شما به شمار می رود.

پروژکتورهای برد کوتاه (Short-throw) به شما اجازه می دهند تا یک تصویر را در یک فضای کوچک پخش کنید. شما می توانید پروژکتوری را در غرفه نمایشگاه برای نمایش پروژه های شرکت، اطلاعات تماس برای فروشندگان و یا تصاویر محصولات جدیدتان را در معرض نمایش قرار بدهید.

شما همچنین می توانید از پروژکتور برای نمایش اطلاعات مانند برنامه رویدادها یا نقشه پردیس نمایشگاه برای شرکت کنندگان استفاده کنید. شما می توانید با این کار در مصرف کاغذ جهت تبلیغات صرفه جویی کنید و قادر باشید در صورت تغییر مکان و زمان ، فورا اطلاعات را به روزرسانی کنید.

نکته : به طور معمول ویدئو پروژکتورهای اداری یا کسب و کار (business projectors) برای استفاده در جلسات کاری و محیط های اداری، طراحی و تولید شده اند و فناوری های مختلفی از جمله DLP، LCD، و LCoS در ساخت آن ها استفاده می شود. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *