فروشگاه اینترنتی پروژکتور پرایس, وبلاگ, ویدئو پروژکتور

بهترین انتخاب ویدئو پروژکتور با قیمت کمتر از 7 میلیون تومان

under-7-milion- featuring image

بهترین انتخاب ویدئو پروژکتور با قیمت کمتر از 7 میلیون تومان

ویدئو پروژکتور کمتر از 7 میلیون تومان به یک ویدئو پروژکتور نیاز داشتم و سعی کردم مقداری تحقیق کنم و بهترین ویدئو پروژکتور را با توجه به بودجه ام بخرم. با چند نفر فروشنده و تعمیرکار صحبت کردم و خودم نیز در این مورد در سایت های معتبر تحقیق کردم و چون مقداری اطلاعات داشتم، به نتایج جالبی رسیدم و تصمیم گرفتم در این باره مطلبی بنویسم تا شاید بتوانم مشکل شما را هم حل کنم که با چشم بازتری برای خرید ویدئو پروژکتور اقدام کنید.

ویدئو پروژکتور کمتر از 7 میلیون تومان

پس از بررسی فنی و مشاوره با چند نفر از فروشندگان و تعمیرکاران حرفه ای ویدئو پروژکتور، به این نتیجه رسیدم برای افرادی که به فیلم، تصویر و رنگ اهمیت می دهند، انتخاب پروژکتورهای Panasonic ، SONY و EPSON مناسب تر است و دلیلش رنگ بندی و خوش رنگ تر بودن آن هاست. که این موضوع به دلیل تولید پروژکتورهای این برندها با تکنولوژی 3LCD هست.

sony

sony

epson

epson

panasonic

panasonic

معمولاً ایراد این برندها این هست که رنگ های سفید را نزدیک به کرم یا استخوانی نشان می دهند که البته برای تماشای فیلم بهتر هستند و چون معمولاً تماشای فیلم در فضای تاریک انجام می شود، این ترکیب رنگ چشم را خسته نمیکند و به بیانی بهتر خوش رنگ تر هستند.

به دلایل زیر، هنگام انتخاب بین Panasonic ، SONY و EPSON ، مسلماً اپسون بهتر و مرقون به صرفه تر هست:

  • از تکنولوژی بالاتری برخوردار است. (با در نظر گرفتن قیمت)
  • دارای امکانات بالاتری مثل Keystone افقی و عمودی، USB و… است.
  • با تحقیقی که من کردم، متوجه شدم کمپانی اپسون ویدئو پروژکتورهای متفاوتی برای بازارهای هدف خود تولید می کند. بعضی از ویدئو پروژکتورها برای بازار آسیا و برخی دیگر برای بازار اروپا و آمریکا تولید می شود. پیشنهاد بیشتر تعمیرکاران این بود که از پروژکتورهای تولید شده برای بازار اروپا و آمریکا استفاده کنم و به گفتۀ آن ها خرابی کمتری نسبت به محصولات مشابه آسیایی دارند و البته قیمتی حدود 10% بالاتر از مشابه آسیایی دارند.

توضیح:

با توجه به این که در این مطلب، بیشتر دربارۀ برندها و همچنین قیمت های کمتر از 7 میلیون تومان بحث می شود و یک بحث کلی است، لذا پارامترهای بسیار مهم دیگر مانند شدت نور، رزولوشن و … بررسی نمی شود.

نکته:

در صورتی که شما نیاز به پروژکتوری دارید که در نزدیکی پرده قرار بگیرد و سایۀ کمتری ایجاد کند (Short Throw و Ultra Short Throw) مسلماً بهترین انتخاب، محصولات برند سونی است..

در ادامه چند نمونۀ پر فروش از ویدئو پروژکتورهای جدید اپسون با قیمت کمتر از 7 میلیون تومان که با تکنولوژی 3LCD می باشد را آورده ام:

مدل های تولید شده برای بازار آمریکا (با توجه به قیمت زیر 7 میلیون تومان):

EPSON VS345
EPSON VS250

EPSON VS350

مدل های تولید شده برای بازار آسیا (با توجه به قیمت زیر 7 میلیون تومان):

EPSON EB-S41
EPSON EB-S05

EPSON EB-X41

ویدئو پروژکتورهای مصارف آموزشی و اتاق کنفرانس

افرادی هستند که جهت مصارف آموزشی، اتاق کنفرانس و یا تماشای فیلم، به دنبال ویدئو پروژکتور مناسبی می گردند و از طرفی نمی توانند نور محیط را کمتر کنند. باید گفت که این افراد بیشترین سهم را در انتخاب و خرید ویدئو پروژکتور کمتر از 7 میلیون تومان دارند. برای این دسته از افراد تکنولوژی DLP توصیه می شود. در این تکنولوژی سفید به سفید نزدیک تر است و بر خلاف تکنولوژی 3LCD ، رنگ سفید متمایل به کرم یا استخوانی نیست و همچنین مشکی به مشکی نزدیکتر است. (فاصلۀ بین سفید و مشکی به حداکثر میرسد.) و از طرفی به شدت نور و کنتراست بالاتری نیاز دارند. در این شرایط اگر نور محیطی نیز وجود داشته باشد، برای دیدن متن، اسلاید و فیلم مشکلی پیش نمی آید. (مسلماً هرچقدر محیط تاریک تر باشد، کیفیت تصویر بالاتر خواهد بود.)

ویدئو پروژکتور DLP

از بهترین ویدئو پروژکتورها با تکنولوژی DLP می توان به ترتیب کیفیت از BenQ ، ViewSonic ، acer ، NEC و Optoma نام برد. در این نوع پروژکتورها مسلماً ویدئو پروژکتورهای NEC (کمپانی ژاپنی که محصولات پروژکتور خود را در چین مونتاژ می کند.) بی نظیر هستند. زیرا دارای بهترین لنز و لامپ بوده و همچنین این شرکت چندین دهه تجربه در ضمینۀ تکنولوژی تصویر دارد و از قدیمی ترین شرکت های خلق تصاویر حرفه ای به شمار می رود که با توجه به قیمت کمتر از 7 میلیون تومان، شامل دو نوع رزولوشن می گردد:

  1. XGA (حدود 6 میلیون تومان) – مانند NEC VE-303X Americas Version و NEC VE-303XG
  2. SVGA (حدود 5 میلیون تومان) – مانند NEC VE-303 Americas Version و NEC VE-303G

لازم به ذکر است که NEC نیز مانند EPSON ، تولیدات خود را برای بازارهای آسیا، اروپا و آمریکا تفکیک کرده است. محصولات بازار آمریکا با پسوند the Americas Version عرضه شده و با استانداردهای آمریکا تولید می شود.

پس از NEC ، بهترین برند برای مصارف آموزشی، برند acer است. به خصوص مدل های X117AH ، X118H ، X127H و X128H .

در همۀ این مدل ها، مانند پروژکتورهای NEC ، از لامپ OSRAM (برند بسیار معتبر آلمانی) استفاده می شود.

بعد از acer ، پیشنهاد ما برند ViewSonic است. ویوسونیک برندی آمریکایی است و تمام مدل های آن در کشور چین اسمبل می شود.

بنابراین بهترین پیشنهاد ما برای انتخاب یک پروژکتور کمتر از 7 میلیون تومان با تکنولوژی DLP ، از نظر کیفیت، به ترتیب زیر است:

  1. NEC (مدل های 303X و 303) توجه: در بازار ایران هنوز مدل های قدیمی (مانند 302X) نیز دیده می شود و با توجه به این که مدل های جدید خیلی گران تر نیستند، ان ها را توصیه نمی کنم.
  2. acer (مدل های X127H و X118H)
  3. ViewSonic (مدل های 503S و 503X)

نکتۀ آخر

برای کسانی که اختلاف قیمت بین 200 تا 300 هزار تومان نیز مهم است، به ناچار توصیه می شود که از ویدئو پروژکتورهای BenQ یا Optoma استفاده نمایند. البته بعضی از مدل های این برندها فقط و فقط به خاطر قیمت پایین آن ها پیشنهاد می شود. توصیۀ ما این است که کمتر از این برندها خریداری کنید زیرا به احتمال زیاد از خرید خود رضایت نخواهید داشت!

بهترین انتخاب ویدئو پروژکتور با قیمت کمتر از 7 میلیون تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *