پرده نمایش, تنظیمات ویدئو پروژکتور, دیتا_ویدئو پروژکتور, عیب یابی ویدئو پروژکتور, وبلاگ, ویدئو پروژکتور مشهد

محاسبه فاصله نصب ویدئو پروژکتور تا پرده نمایش با ابزار شبیه ساز

محاسبه فاصله نصب ویدئو پروژکتور تا پرده نمایش با ابزار شبیه ساز

ماشین حساب یا محاسبه گر فاصله ویدئوپروژکتور ابزاری است شبیه ساز که جهت مشخص کردن محل نصب ویدئوپروژکتور استفاده می شود. در ابتدا اشاره ای به چند اصطلاح خواهیم داشت و در ادامه به معرفی ابزار شبیه ساز سایت پروژکتور سنترال و سایر برندها می پردازیم:

ابتدا لازم است اشاره شود که فاصله مکان نصب ویدئو پروژکتور از پرده نمایش اصلی ترین فاکتور اندازه تصویر می باشد. بنابر این هر مقدار که ویدئو پروژکتور از پرده نمایش دورتر شود، تصویر نمایش داده شده بزرگتر می گردد.

screen size: ابعاد یا اندازه تصویر

throw distance: فاصله پرتاب یا برد ویدئو پروژکتور: به حداکثر فاصله ای که پروژکتور شما می تواند از صفحه نمایش قرار بگیرد، بدون این که رزولوشن، درخشش و به طور کلی کیفیت آن تحت تاثیر قرار بگیرد اشاره دارد. بنابراین هر چقدر مقدار فاصله برد افزایش پیدا کند، اندازه تصویر ایجاد شده بزرگتر می شود.

H: Screen Size:  ابعاد صفحه نمایش

W: Screen height: ارتفاع یا طول صفحه نمایش

D: Distance from projector lens to screen: فاصله لنز پروژکتور تا صفحه نمایش

جهت محاسبه اندازه تصویر در خروجی پروژکتورهای مختلف و فاصله ای که باید پروژکتور با پرده نمایش داشته باشد، ابزاری جهت محاسبه نسبت پرتاب هر ویدئو پروژکتور معرفی می گردد که در سایت projectorcentral قرار دارد. 

 

در این ابزار شبیه ساز  امکان وارد کردن فاصله بین پروژکتور و تصویر (فاصله بین لنز و تصویر) را به واحد متر یا اینچ وجود دارد. همچنین محاسبه گر مینیمم و ماکسیمم سایز تصویر را نیز نشان می دهد. سایر اندازه های بین این دو مقدار را می توان با استفاده از زوم لنز دستگاه بدست آورد. لازم به یادآوری است که  ابتدا برند مورد نظر و سپس مدل دقیق پروژکتور را از طریق منوها انتخاب نمایید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید دو نوع  نحوه نصب (Mount) پروژکتور وجود دارد که یا به صورت سقفی (Ceiling) و یا (Floor)  است که می تواند بر روی میز یا قفسه کتاب و یا هر جایی غیر از سقف باشد.

در بخش نسبت تصویر یا Aspect ratio که به معنی رابطه بین عرض و ارتفاع نمایشگر می‌باشد، مربع یا مستطیل بودن تصویر را مشخص می‌نماید و رایج ترین  آن ها   ۴:۳، ۱۶:۱۰ و ۹: ۱۶ می باشد.

image diagonal یا قطر تصویر : از طریق این گزینه میزان اندازه تصویر  کم یا زیاد می گردد و نتیجه محاسبات در پنجره (Projection Distance) قابل مشاهد است

محاسبه گر ویدئو پروژکتور در سایت پروژکتور سنترال و سایر برندهای ویدئو پروژکتور:

Projector central

 

سایر پیوندهای مفید :

دیتا/ویدئو پروژکتور و میزان فاصله آن از پرده نمایش

شبیه ساز تنظیم ابعاد تصویر در ویدئو پروژکتورهای اپسون

درباره ی ویدئو پروژکتورهای سینما خانگی

(Throw (projector

ترجمه و تالیف: projectorprice.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *