به وبسایت پروژکتور پرایس خوش آمدید...
به وبسایت پروژکتور پرایس خوش آمدید...
وبلاگ, ویدئو پروژکتور سینما خانگی

درباره ی ویدئو پروژکتورهای سینما خانگی

درباره ی ویدئو پروژکتورهای سینما خانگی

ویدئو پروژکتورهای سینما خانگی یا (Home Theater Projectors) همانطور که از نامشان پیداست برای استفاده در منزل به عنوان سینمای شخصی طراحی و ساخته شده اند. بی شک تماشای برنامه های محبوب ورزشی و فیلم های سینمایی با کیفیت بالا و اندازه بزرگ از عهده هیچ تلوزیونی ساخته نیست. از ویژگی های این گروه می نوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشنایی کمتر و در عوض سطح سیاهی (black level) و کنتراست بیشتری دارند.
  • اکثر اوقات از رزولوشن اصلی ۱۰۸۰×۱۹۲۰ یا (Full HD) و حتی بیشتر  مانند ۴k برخوردار اند.
  • کنتراست تصویر بسیار بالایی دارند.
  • اکثر اوقات کیفیت ۱۰۸۰p/24 داشته و با HDMI سازگارند.
  • معمولا ابعاد بزرگتری دارند و خیلی قابل حمل یا پورتابل نیستند.
  • صدای فن بسیار آرامی دارند.
  • با افزایش هر لومن (Lumen) از لحاظ قیمت گرانتر می شوند.
  • برای استفاده در تاریکی مناسب اند.

 رزولوشن 

در حال حاضر در بازار ایران، رزولوشن (Wide XGA (800 x 1280 و (HD (1920 x 1080ّ رایج ترین رزولوشن های پروژکتورهای سینما خانگی محسوب می شوند. به طور مثال تعداد پیکسل های یک پروژکتور فول اچ دی (FULL HD (1920 x 1080 در حدود دو برابر پیکسل های یک پروژکتور Wide XGA می باشد. به بیان دیگر پیکسل های بیشتر به معنای تصاویر شارپ تر و سازگاری بهتر با رزولوشن های فول اچ دی می باشند.

 شدت روشنایی

شدت روشنایی پروژکتور با واحد انسی لومنز اندازه گیری می شود.

به طور کلی روشنایی پروژکتورهای سینمای خانگی از مقدار ۱۰۰۰ لومنز شروع شده و به ۳۰۰۰ لومنز و بالاتر می رسند. فضای شما عامل تعیین کننده ای برای تعیین مقدار لومنز مورد نیاز تان است. پروژکتورهای سینمای خانگی که قرار است در (اتاق هایی با نور کنترل شده و بدون هیچ گونه نور محیطی استفاده شوند) در صورت استفاده در مکان هایی باز و دارای نور محیطی از پنجره و یا سایر روشنایی های خانگی به آنقدر شدت روشنایی(لومنز) نیاز ندارند.

کنتراست /Contrast

کنتراست رنگ معیاری است برای تشخیص تفاوت موجود بین روشنترین سفید و تیره ترین سیاهی که در یک لحظه از جلوی چشمان ما می گذرد. به زبان ساده تر می توان گفت که هر چقدر کنتراست رنگ بیشتر باشد، کیفیت تصویر نیز بالاتر می رود و با نماد n:1 نشان می دهند.

در مجموع باید گفت که هر چقدر اتاق تاریک تر باشد، تغییرات کنتراست بیشتر به چشم می آیند و به راحتی قابل مشاهده هستند. بنابراین اگر شما یک پروژکتور سینمای خانگی دارید که می توانید فضای کاملا تاریکی را ایجاد کنید، خرید یک پروژکتور با کنتراست بالا می تواند تاثیرگذار باشد، در غیر این صورت مقدار کنتراست بالا برای شما اهمیت زیادی ندارد.

 یادآوری چند نکته دیگر در هنگام خرید پروژکتورهای سینما خانگی

  • توجه داشته باشید، برای داشتن یک سینما خانگی حتما لازم نیست اتاقی مجلل و خاص طراحی کنید، تنها لازم است اتاقی داشته باشید که بتوان آن را تاریک کرد.
  • در صورتی که قصد نمایش فیلم را دارید و می خواهید از پروژکتور برای سینمای خانگی استفاده کنید؛ احتمالا به دلیل استفاده در فضای تاریک اتاق، به روشنایی (Brightness) خیلی زیادی برای پروژکتور سینما خانگی خود نیاز ندارید.
  • لامپ ویدیو پروژکتور ها طول عمر محدودی دارند.بنابراین نمی توانید مثل تلویزون از دستگاه خود استفاده کنید. در حالت کلی  روزانه بین ۳ تا ۴ ساعت توصیه می شود.
  • اولین وظیفه شما تعیین بهترین موقعیت برای پرده نمایش است. معمولا تنها یک دیوار در اتاق وجود دارد که پرده نمایش می‎تواند بر روی آن نصب شود، اما سعی کنید آن را بر روی دیواری قرار دهید که به آن نور مستقیم نتابد. هر چه نور محیطی بیشتری به پرده نمایش برخورد کند، تصویر رنگ‎پریده ‎تر جلوه می‎کند.

ترجمه و تالیف: projectorprice.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام