وبلاگ

نحوه اتصال لپ تاپ به پروژکتور

نحوه اتصال لپ تاپ به پروژکتور

امروزه اکثر افراد از لپ تاپ به دلیل سهولت در جابه جایی برای انتقال تصویر استفاده می کنند. انتقال تصویر به پروژکتور با 2 راه امکان پذیر می باشد. یکی اتصال لپ تاپ به پروژکتور با کابل VGA، HDMI، Composite Video … و دیگری اتصال به پروژکتور به صورت وایرلس می باشد، که می توان از WiFi داخلی پروژکتور استفاده کرد و یا با تهیه دانگل HDMI به صورت مجزا به انتقال تصویر پرداخت. اما در ادامه قصد داریم روش اتصال با کابل را توضح دهیم:

کابل های انتقال تصویر

  1. ابتدا لپ تاپ و پروژکتور را روشن کرده.
  2. کابل مورد نظر برای انتقال تصاویر که می تواند HDMI و یا VGA باشد را به هر دو دستگاه متصل کنید.
  3. اگر قصد انتقال صدا از لپ تاپ به پروژکتور را دارید، به وسیله کابل HDMI صدا و تصویر باهم منتقل می شود. اما در صورت استفاده از کابل VGA، باید کابل جداگانه ای از Audio Out لپ تاپ به Audio In پروژکتور و یا سیستم صوتی مورد نظر متصل کنید.
  4. سپس برای هماهنگی بین لپ تاپ و پروژکتور، دکمه Start+P را فشار دهید و سپس از پنجره باز شده، بر روی حالت مورد نظر خود کلیک کنید. که در این قسمت توضیح می دهیم.

حالت های انتقال تصویر لپ تاپ و پروژکتور

Start+P لپ تاپ به پروژکتور

  • PC Screen Only: این حالت که به صورت پیش فرض فعال می باشد، تنها تصویر را بر روی لپ تاپ نشان می دهد و هیچ تصویری را به پروژکتور منتقل نمی کند.
  • Duplicate: در این حالت، تصویر هم بر روی لپ تاپ نمایش داده می شود، هم بر روی پروژکتور.
  • حالت extend نمایش

    حالت Extend صفحه نمایش

    Extend: این حالت اندازه صفحه نمایش شما را اضافه می کند، به گونه ای که امکان انتقال تصاویر به پروژکتور نیز امکان پذیر باشد. که نمونه این حالت را در تصویر مقابل می بینید.

  • Second Screen Only: در این حالت تصاویر فقط بر روی پروژکتور دیده می شود.

نحوه تنظیم رزولوشن

برای هماهنگ کردن رزولوشن پروژکتور با دستگاه خود در ویندوز، باید طبق مراحل زیر پیش بروید.

ابتدا بر روی صفحه دسکتاپ کلیک راست کنید (مرحله1)، و از منو باز شده بر روی گزینه Display Setting کلیک کنید تا پنجره Display باز شود. در بخش Scale and Layout این پنجره (مرحله2) بر روی منوی کشویی آن کلیک کند تا بخش انتخاب رزولوشن صفحه باز شود. (مرحله3)

در این بخش شما می توانید رزولوشن خود را بر اساس رزولوشن پروژکتور خود انتخاب کنید. با انتخاب رزولوشن مورد نظر، صفحه زیر باز می شود که از شما سوال می کند که تنظیمات را تغییر بدهد یا به حالت اول برگرداند.

دکمه Keep Changes تنظیمات را ثبت می کند(مرحله4) و تغییرات انجام می شود. اما در صورت عدم رضایت از تغییرات دکمه Revert، تنظیمات را به حالت قبل بر می گرداند.

مرحله 1 - گزینه Display Setting لپ تاپ

مرحله 1 – گزینه Display Setting لپ تاپ

 

 

 

مرحله 2 - بخش Scale and Layout لپ تاپ

مرحله 2 – بخش Scale and Layout لپ تاپ

 

 

 

 

 

 

مرحله 3- بخش منو کشویی رزولوشن

مرحله 3- بخش منو کشویی رزولوشن

مرحله 4- بخش ثبت و ذخیره تنظیمات

مرحله 4- بخش ثبت و ذخیره تنظیمات

منبع مایکروسافت

مطالب مرتبط: آموزش برعکس کردن تصویر در ویدئو پروژکتورهای مختلف

8 نظر در “نحوه اتصال لپ تاپ به پروژکتور

  1. علی گفت:

    سلام من یک pc دارم با یک تلویزیون LEDکه با کابل HDMI بهم متصل کردم حالا میخوام تصویر هم روی مانیتور pc باشه هم روی تلویزیون
    الان وقتی کابل و وصل میکنم تصویر مانیتور سیاه میشه هر کار میکنم نمیتونم تصویر همزمان داشته باشه با لپ تاپ تست میکنم درست میشه ولی با pc نمیشه

    1. محمد صانعی گفت:

      سلام. طبق همین آموزش وقتی دکمه Start+P رو زدید. از منو باز شده روی گزینه Duplicate کلیک کنید تا بر روی لپ تاپ و تلویزیون به صورت همزمان تصویر داشته باشید.

    2. علی سجادی گفت:

      کاش این تنظیمات واسه ویندوز های مختلف عنوان شود و اینکه ذکر گردد اگر کارت گرافیک نصب نباشد هم امکان انتقال تصویر وجود ندارد

  2. بازتاب: احمد
  3. سعید گفت:

    سلام
    میخواستم با دانگل hdmi لپ تابو به پروژکتور وصل کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام. برند و مدل دانگلتون چیه و سیستم عامل لپ تاپ چیه

  4. سام گفت:

    سلام من وقتی لپ تاپ را به پروژکتور متصل میکنم تصویر لبتاپ روی صفحه نمایش داده میشه ولی متاسفانه بعد ۱۰ ثانیه تصویر همش خاموش و روشن میشه این عمل هی تکرار میشه…علت این مشکل چی میتونه باشه و چطور میتونم برطرف کنم؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      احتمالا مشکل از کابل باشه. با یک کابل دیگه تست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *