فروشگاه اینترنتی پروژکتور پرایس

نماد اعتماد الکترونیکی وبسایت پروژکتور پرایس

نماد اعتماد الکترونیکی که با هدف رسمیت دهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی و جلوگیری از آسیب های مختلف نظیر امنیتی، اجتماعی و فرهنگی به مشتریان به وجود آمده است؛ نشانه‌ای است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر اعطا می‌شود.

خرید اینترنتی

همانطور که می دانید، فروشگاه‌های اینترنتی سایت‌هایی هستند که شرح مختصری از کالا یا خدمات خود را به کاربران نشان می‌دهند و کاربر با پرداخت کردن هزینه‌ی لازم توسط درگاه‌های پرداخت اینترنتی می‌تواند از خدمات مورد نظر خود بهره‌مند شود. از آنجایی که فرآیند خرید و تحویل کالا به صورت مجازی انجام می‌شود، بنابراین کاربر باید پیش از اقدام کردن به خرید، از صحت خدماتی که فروشگاه اینترنتی ارائه می‌دهد اطمینان حاصل کند و اینجاست که اهمیت نماد اعتماد الکترونیکی معنا پیدا می‌کند. این نماد بعد از بررسی وب‌سایت و احراز هویت مالک حقیقی یا حقوقی و با هدف اعلام صلاحیت فروشگاه‌ اینترنتی، به صاحب آن داده می‌شود.

در این راستا سایت پروژکتور پرایس جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان عزیز تحت نظر قانون تجارت الکترونیک فعالیت دارد و نماد اعتماد الکترونیکی پروژکتور پرایس یکی از دلایل محبوبیت آن و اعتماد کاربران به این وبسایت محسوب می شود.
اعطای نماد الکترونیکی تک ستاره

در مرحله اول پس از آن که متقاضی پرونده را تکمیل کرد، روند ارزیابی صلاحیت کسب و کار اینترنتی برای اخذ ای‌نماد آغاز می شود؛ بدین صورت که ابتدا آدرس و شماره تماس محل فعالیت کسب و کار اینترنتی بررسی می شود. پس از تصدیق، وبسایت فروشگاهی از سه زاویۀ محتوای وبسایت، فرایند فروش و ثبت سفارش و نیز استاندارد صفحات سایت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
محتوای سایت از نظر مدل کسب و کار و خدمات ارائه شده مورد بررسی قرار می‌گیرد. بدین صورت که کالا و خدمات ارائه شده فاقد مجوز یا ممنوعه نباشد، همچنین تصاویر و تبلیغات مغایر با شئونات اسلامی در سایت نبوده و نیز تبلیغات غیر قانونی در سایت درج نگردد. همچنین از آرم دولتی در سایت فروشگاهی مرتبط با بخش خصوصی استفاده نگردد.
در بخش فروش و ثبت کالا مشخصات فنی و کاربردی و نیز قیمت کالا و خدمات عرضه شده درج گردد، همچنین انتخاب کالا و ثبت سفارش به صورت آنلاین با اعلام کلیه هزینه‌ها برای دریافت کالا و یا خدمات موجود باشد. در سایت فروشگاهی باید قبل از ثبت نهایی سفارش پیش فاکتور نمایش داده شود و بعد از خرید کد رهگیری سفارش به خریدار ارائه گردد.
ارزیابی استاندارد صفحات وبسایت بدین گونه است که باید دارای تب یا لینک درباره ما برای آگاهی از اطلاعات هویتی مالک فروشگاه و فهرست مجوزهای اخذ شده، تب یا لینک تماس با ما برای اطلاعات تماس و آدرس فروشگاه و نیز دارای تب یا لینک مقررات و شرایط ثبت سفارش و خرید باشد.
در مرحله بعد پس از تأیید ارزیابی مراحل درخواست متقاضی نماد اعتماد الکترونیکی، باید کپی برابر اصل کلیۀ مدارک بارگذاری شده در پرونده خود، تکمیل فرم تعهدنامه و گواهی امضا شده در یکی از دفاتر اسناد رسمی به مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارسال گردد. در آخرین مرحله برای اخذ ای‌نماد، صلاحیت فردی متقاضیان ای‌نماد از پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا استعلام می‌گردد.

اعطای نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره

علاوه بر احراز شرایطی که در بالا ذکر شد، باید وبسایت فروشگاهی در کلیۀ صفحات سایت گواهی امنیتی SSL نصب کند. در اینصورت نماد اعتماد دو ستاره به وی اعطا می‌گردد. گواهی امنیتی SSL براساس پروتکل ایمن موجود در اینترنت دریافت می شود و اطلاعات انتقالی در وب سایت، بر همین اساس به صورت ایمن و رمزنگاری شده رد و بدل می شود. استفاده از پروتکل https باعث می شود که امنیت محتوای سایت های اینترنتی افزایش پیدا کند.

نماد اعتماد 2 ستاره وبسایت پروژکتور پرایس


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *