تنظیمات ویدئو پروژکتور, سوئیچ HDMI, وبلاگ

سوئیچ های اچ دی ام آی (HDMI Switchers)

سوئیچ های اچ دی ام آی (HDMI Switchers)

HDMI از رایج ترین اتصالات صوتی/ تصویری به شمار می شود. با این حال، ممکن است تلویزیون ها یک ، دو یا حداکثر، سه تاا چهار ورودی HDMI داشته باشد.

اگر شما دستگاه های زیادی دارید که HDMI دارند، به طور مثال مانند پخش کننده های دی وی دی، بلوری (Blu-ray / Ultra HD Blu-ray )، ماهواره، مدیا استریمر و کنسول بازی که همه به تلویزیون شما متصل اند. ممکن است به اندازه کافی ورودی های HDMI نئاشته باشید اما جای نگرانی نیست!

آشنایی با سوئیچ اج دی ام آی (HDMI Switchers)

یک سوئیچ HDMI دستگاهی است که تعدادی از منابع HDMI را که می توانید به تلویزیون (یا ویدئو پروژکتور) وصل کنید، گسترش می دهد. تعداد ورودی های HDMI در یک سوئیچ ممکن است بین ۲ تا ۸ مورد باشد. شما می توانید منبع (source) یا منبع های خود را به ورودی های سوئیچ اج دی ام آی وصل کنید و خروجی سوئیچ اج دی ام آی را به تلویزیون یا ویدئو پروژکتور خود وصل کنید.

برخی از سوئیچ ها دارای دو خروجی HDMI هستند. این خروجی ها اتصال یک منبع مشابه را به دو نمایشگر ویدئویی (مانند دو تلویزیون یا یک تلویزیون و یک ویدئو پروژکتور) یا منابع جداگانه را به هر یک از نمایشگرهای ویدئویی امکان پذیر می کنند. (یک سوئیچ HDMI با این قابلیت معمولا Matrix Switcher نامیده می شود).

سوئیچ های HDMI که دو خروجی اچ دی ام ای دارند و سیگنال ویدئویی مشابه ای را به دو نمایشگر ویدئویی ارسال می کنند، در صورتی که یکی از نمایشگرها دارای رزولوشن پایین تری باشد (به عنوان مثال: یک مورد رزولوشن ۷۲۰p  باشد و دیگری ۱۰۸۰p ) ؛ممکن است خروجی سوئیچ رزولوشن پایین تر را به طور پیش فرض برای هر دو نمایشگر در نظر بگیرد.

سوئیچ های HDMI به برق متصل می شوند و معمولا برای انتخاب منبع مناسب تر دارای ریموت کنترل هستند. بعضی از سوئیچرهای HDMI از HDMI-CEC پشتیبانی می کنند و اجازه می دهد که سوئیچر به طور خودکار درست به ورودی دستگاهی که اخیرا مورد استفاده قرار می گیرد متصل شود.

فناوری بی سیم

یکی دیگر از گزینه های سوئیچ اچ دی ام آی ترکیبی از هر دو اتصال سیمی و بی سیم است. چندین مورد وجود دارند که دو یا چند منبع HDMI را قبول می کنند، اما ممکن است در سمت خروجی شامل هم  خروجی HDMI فیزیکی و هم چنین انتقال بی سیم به یک یا بیشتر گیرنده های بی سیم نسبت به استفاده از یک خروجی HDMI برای اتصال به یک نمایشگر ویدئویی وجود داشته باشد.

این راه حل یکی از راه های کاهش آشفتگی و به هم ریختگی کابل HDMI در یک فاصله طولانی است. با این حال، درست مانند سوئیچ های سیمی، قابلیت انتقال بی سیم هم نیاز به پشتیبانی از قابلیت های ویدئویی و صوتی (رزولوشن، فرمت ها) که شما نیاز دارید، دارند.

اسپلیتر/ اسپیلاتور اچ دی ام آی (HDMI Splitters)

اسپلیتر اچ دی ام آی

اسپلیتر اچ دی ام آی

آیا شما نیازی به یک سوئیچ HDMI ندارید، اما می خواهید یک سیگنال HDMI را به دو تلویزیون یا یک ویدئو پروژکتور و تلویزیون بفرستید؟ در نتیجه همانطور که در بالا اشاره شد، شما می توانید از یک سوئیچ HDMI با دو خروجی HDMI استفاده کنید، اما اگر شما نیازی به یک سوئیچ ندارید، می توانید از یک اسپلیتر اچ دی ام آی استفاده کنید.به طور کلی وظیفه اسپلیتر به اشتراک گذاری یک تصویر  در ضریب زوج است. مثل یک به دو، یک به چهار، یک به هشت و …. است

بنابر این، اسپلیتر اچ دی ام آی که دو، سه، چهار یا سیگنال های بیشتری را از یک منبع HDMI ارسال کند، در بازار وجود دارد، اما برای مصرف کنندگان خانگی، اسپلیتر دو پورت معمولا کافی است. اسپلیترهایی با خروجی بیشتر عمدتا برای کسب و کار و مصارف تجاری استفاده می شوند به این صورت که دراین نوع اتصال  یک منبع باید به چندین تلویزیون یا پروژکتور ارسال شود.

اسپلیترها می توانند با برق کار کنند یا پسیو باشند (بدون نیاز به برق باشند). بهتر است برای اجتناب از مسائل مربوط به دست دهی یا از دست دادن سیگنال از نوع برقی اسپلیترها استفاده کنید. اسپلیتر نیز باید با سیگنال های ویدیویی و صوتی سازگار باشد. درست مثل یک سوئیچ اچ دی ام آی ، اگر یک دستگاه نمایشگر تصویری رزولوشن پایین تری نسبت به دستگاه دیگر داشته باشد، خروجی برای هر دو دستگاه ممکن است به طور پیش فرض  بر اساس رزولوشن پایین تر ارسال شود.

کاربرد اصلی اسپلیترها بیشتر در نمایشگاه های تلویزیون، سمینارها، مجتمع های آموزشی و غیره است .

تفاوت بین یک سوییچ اچ دی ام آی و یک اسپلیتر اچ دی ام آی

سوییچرها چندین ورودی دارند و آنها را معمولا به یک نمایشگر محدود می‎کنند. اسپلیترها یک ورودی دارند و سیگنال داده را به بیش از یک نمایشگر تقسیم می‎کنند. زمانی که شما می‎خواهید چندین دستگاه را به تلویزیونتان وصل کنید، به سوییچر احتیاج دارید. وقتی که شما می‎خواهید بر روی بیش از یک صفحه نمایش تصویر پخش کنید، نیاز به یک اسپلیتر دارید.

اگر تلویزیون شما ورودی HDMI کمی  داشته باشد؛ با تهیه یک سوئیچ HDMI می توانید تعداد دستگاه هایی قابل دسترس تان را گسترش دهید. با این حال، عواملی مانند تعداد ورودی ها و خروجی ها و توانایی انتقال ویدئو و فرمت های صوتی مورد نیاز تعیین می کند که کدام سوئیچ HDMI برای کار شما مناسب است.

ورود به بخش فروشگاهی سوئیچ های HDMI سیترو 

مطالب مفید:

معرفی،توضیحات و تفاوت های پورت های (HDMI (STB, DVI, ARC, MHL

فن آوری ها و استانداردهای انتقال صوت و تصویر بی سیم

تفاوت بین دستگاه ورودی و خروجی چیست؟

منبع:.lifewire.com

ترجمه و تالیف: projectorprice.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *