وبلاگ

پروجکشن مپینگ چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

پروجکشن مپینگ چیست؟

به لطف فناوری و تکنولوژی مدرن پروجکشن مپینگ Projection Mapping ، شرکت های تبلیغاتی، فیلم برداران و تولید کنندگان محتوا، اکنون می توانند تصاویر شگفت انگیزی تولید کنند که امکان نمایش آن را بر روی هر سطحی امکان پذیر می کند. از روی یک شیء ساده گرفته تا بر روی ساختمان ها، نمایش تصاویر و محتوای ویدئو امکان پذیر می باشد.

پروجکشن مپینگ چیست؟

پروجکشن مپینگ یا Projection Mapping از تکنولوژی استفاده می کند تا تصاویر را بر روی اجسام مختلف توسط یک پروژکتور نمایش داد. با استفاده از این تکنولوژی خاص، اجسام می توانند به محلی برای نمایش تصاویر توسط ویدئو پروژکتور تبدیل شوند. این تصاویر می توانند به سادگی بر روی چند شکل هندسی مانند مثلثی شکل و یا مربعی شکل تا اجسام سه بعدی مانند یک نیم کره و اجسام غیر هندسی، نمایش داده شوند.

علاوه بر مپینگ بر روی صفحه نمایش فلت و صاف، نمایش تصاویر بر روی یک جسم سه بعدی نیز امکان پذیر است.

چگونه پروجکشن مپینگ کار می کند؟

با استفاده از نرم افزار های مربوطه برای پروجکشن مپینگ، امکان تنظیم کردن تصویر بر روی اشیاء وجود دارد. بدین صورت که شما به وسیله این نرم افزار، شیء مربوطه را پیکربندی می کنید و ابعاد و زوایای آن را تنظیم می کنید، سپس تصویر مربوطه و یا ویدئو خود را درون نرم افزار قرار می دهید.

در این حالت نرم افزار فقط در همان قسمت مشخص شده ویدئو و یا تصویر را تنظیم می کند، و تصویر پردازش شده را به پروژکتور می دهد. پس از انتقال تصویر بر روی یک جسم، اینطور به نظر می رسد که جسم مربوطه رنگ آمیزی شده است، که در واقع اینطور نیست.

چرا پروجکشن مپینگ جذاب است؟

افراد خلاق به پروجکشن مپینگ علاقه زیادی دارند. به ویژه شرکت های تبلیغاتی که می توانند به وسیله این ابزار های خاص و مدرن، محیط های جذاب و پویایی تولید کنند. به طور مثال از یک تبلیغ ساده عرضه محصولات گرفته تا کمپین های گران و پیچیده که امروزه پروجکشن مپینگ را به یک ابزار حرفه ای و بزرگ تبدیل کرده است.

اگر بودجه کافی برای این کار دارید، می توانید از هر فضایی برای ایجاد محتوای بصری خلاقانه جهت تبلیغ، عرضه محصولات و جذب مشتری استفاده کنید. با استفاده از یک تیم حرفه ای نیز در پروجکشن مپینگ می توانید فروش خود و یا بازدیدکنندگان خود را به طور خارق العاده ای بالا ببرید.

پروجکشن مپینگ بعد از اولین استفاده از آن در اوایل سال 2000 میلادی که به عنوان افکت های بصری در یک کنسرت موزیک استفاده شد، کاملا تکامل یافت و پیشرفت کرد. امروزه شرکت های تولیدی می توانند جهت معرفی محصول و توضیحات آن یا معرفی شرکت خود، یک محیط خیلی خلاقانه ایجاد کنند.

پروجکشن مپینگ تبدیل هر محیطی مانند ساختمان ها، دیوار، سقف و یا هر شیء را به یک محیط کاملا جادویی امکان پذیر می کند.

همچنین ترکیب این تکنولوژی با تکنولوژی Edge Blending در پروژکتور ها که با قرار دادن دو یا چند پروژکتور در کنار هم به شما این امکان را می دهد یک تصویر مشترک بزرگتر ایجاد کرده و فضای کار خود را دو برابر و یا بیشتر کرده و از فضای ایجاد شده برای نمایش بیشتر محتوا و خلاقیت بیشتر استفاده کرد.

استفاده از پروجکشن مپینگ برای خودرو جدید تسلا

استفاده از این تکنولوژی برای خودرو جدید تسلا

استفاده از پروجکشن مپینگ در یک نمایشگاه

استفاده از پروجکشن مپینگ در یک نمایشگاه

استفاده از projection mapping بر روی یک ساختمان

استفاده از Projection Mapping بر روی یک ساختمان

ترکیب دو تکنولوژی Edge Blending و Projection Mapping

ترکیب دو تکنولوژی Edge Blending و Projection Mapping

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *