اخبار فناوری

کار با ساعت هوشمند با لمس پوست دست

کار با ساعت هوشمند با لمس پوست دست

امروزه محبوبیت ساعت های هوشمند روز به روز در حال افزایش است و در مقایسه با دیگر گجت ها، ساعت های هوشمند به نظر  از محبوبیت بالاتری برخوردارند. پیش بینی ها در مورد آینده ی این گجت ها نیز شبیه به وضعیت فعلی گوشی های هوشمند و رشد فوق العاده این گجت ها است.

تکنولوژی ساعتی که قرار است به معرفی  آن بپردازیم،«SkinTrack» نام دارد. یعنی این  که قادر است پوست شما را به صفحه لمسی  تبدیل کند. یکی از نکات جالب در مورد این قابلیت، امکان استفاده از پوست به عنوان بخشی از نمایشگر است، بطوریکه می‌توان با کشیدن آیکون‌های برنامه روی پوست، یک Shortcut یا میانبر برای اپلیکیشن مورد نظر ایجاد کرد تا در صورت لمس محل مورد نظر با انگشتی که حلقه روی آن قرار دارد، اپلیکشن مورد نظر اجرا شود.

SkinTrack چگونه کار می کند؟

SkinTrack، عملکرد خارق‌العاده خودش را مدیون حسگرهای تعبیه شده در کنار ساعت و حلقه‌ای است که کاربر روی دستش می‌بندد. همه این موارد به کمک هم آمده‌اند تا کشیدن، ضربه زدن و حرکات دیگر را روی میدان لمسی توسعه یافته بر روی دست کاربر تشخیص دهند. این تکنولوژی پنجره‌های تازه‌ای را رو به دنیای ساعت‌های هوشمند باز می‌کند که امکان فعال‌سازی و استفاده از آن‌ها در ساعت‌هایی با صفحه لمسی محدود به سطح نمایشگر ساعت، غیرممکن است؛ مثل طراحی دیجیتال.

فرض کنید یک نفر بخواهد عکسی را ویرایش و روی آن طراحی کند یا متنی را روی آن بنویسد که با انگشت‌های بزرگ در آن صفحه‌های لمسی معمول، غیرممکن است اما با وجود تکنولوژی «SkinTrack»، خیلی راحت می‌توان روی تصاویر مختلف طراحی و آن‌ها را ویرایش کرد.

طراحی و ویرایش تصاویر، یکی از پیش پا افتاده‌ترین مزیت‌های این تکنولوژی است. از دیگر مزایای آن می‌توان به مدیریت برنامه‌ها یا همان اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. مثلاً کاربر خیلی راحت می‌تواند برنامه پخش آنلاین صوت اسپاتیفای (Spotify) را روی آرنج، اسکایپ (Skype) را روی مچ و جیمیل (Gmail) را روی ساعد خودش بکشد و از همان قسمت، آن‌ها را کنترل کند.

جالب است بدانید که SkinTrack، اولین ساعت هوشمند مدرسه FIG نیست که ابعاد صفحه آن از قاب فیزیکی ساعت فراتر می‌رود. ساعت «AuraSense»  برای ردیابی حرکات دست نیازی به حلقه هم ندارد، میدان‌های مغناطیسی اطراف انگشتان کاربران را شناسایی می‌کند. در بعضی از مواردریال این ساعت خیلی هیجان‌ انکیزتر و جذاب‌تر از SkinTrack است که حرکات دست را دنبال می‌کند. اما متأسفانه امواج الکترومغناطیسی قدرتمندی ندارد و تنها با فاصله چند سانتی‌متر انگشتان از ساعت، می‌توان از آن استفاده کرد. البته هردوی این ساعت‌ها آینده دستگاه‌هایی را به ما نشان می‌دهند که صفحه آن‌ها بسیار گسترده‌تر و فراتر از چارچوب فیزیکی آن‌ها است. (netnevesht)

منبع: curiosity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *