وبلاگ

روشنایی یا انسی لومنز چیست؟

روشنایی یا انسی لومنز چیست؟

روشنایی یا انسی لومنز چیست

زمانی که به دنبال خرید یک ویدئو پروژکتور هستید. قطعا یکی از مشخصاتی که توجه شما را جلب می کند، روشنایی یا انسی لومنز ویدئو پروژکتور و کنتراست آن می باشد.

روشنایی معمولا بر اساس انسی لومنز اندازه گیری می شود که ANSI در واقع مخفف American National Standard Institute می باشد به عنوان یک استاندارد برای اندازه گیری روشنایی یک سطح استفاده می شود.

به طوری که هر چه قدر عدد انسی لومنز بیشتر باشد، روشنایی آن بیشتر خواهد بود، یعنی تصاویر شما روشن تر خواهد بود. کنتراست نیز در نسبت روشن ترین رنگ سفید تا تیره ترین رنگ مشکی خواهد بود.هر چه قدر تفاوت نرخ بین این دو نقطه بیشتر باشد و عدد آن بزرگتر باشد، کنتراست بیشتر خواهد بود و تجربه تماشای تصاویر و محتوا برای شما جذاب تر و بهتر خواهد شد.

آیا عدد انسی لومنز همه دستگاه ها برابر است؟

تولید کنندگان ویدئو پروژکتور ها، عدد روشنایی و کنتراست را برای کمک به شما برای خرید یک ویدئو پروژکتور در مشخصات آن ارائه می کنند که به شما امکان این را می دهد که با توجه به شرایط نور محیطی، ویدئو پروژکتور مورد نظر خود را خریداری کنید. اما مقایسه کردن این مقادیر در بین دو پروژکتور با برند های مختلف می تواند کمی گمراه کننده به نظر برسد. زیرا مقیاس هر شرکت برای روشنایی و کنتراست می تواند متفاوت باشد.

همچنین اگر دو ویدئو پروژکتور را در کنار یکدیگر با روشنایی و کنتراست برابر قرار دهید، ممکن است تصاویر با کیفیت متفاوت بگیرید که دلیل آن عوامل دیگری می باشد که بر روی کیفیت تصاویر تاثیر می گذارد. مانند تکنولوژی ساخت، قابلیت بهینه سازی تصاویر، کمیت رنگ و کیفیت چراغ ویدئو پروژکتور و …

بنابراین از آن جایی که روشنایی و کنتراست می تواند گمراه کننده به نظر برسد، ویدئو پروژکتور های مورد نظر خود را در یک شرایط نور محیطی تست کنید تا تفاوت واقعی آن برای شما نمایان شود.

چه مواردی در یک تصویر خوب تاثیر دارد؟

رزولوشن و نرخ تصویر ویدئو پروژکتور جزو مواردی می باشد که اهمیت زیادی در اینکه ویدئو پروژکتور را در چه فاصله ای و چگونه نصب کنید، دارد.

در واقع روشنایی زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که شما قصد دارید تصاویر با ابعاد بزرگی بگیرید. به طور مثال در اتاق کنفرانس، یا سینما و غیره که نور محیط تا حد محدودی قابل کنترل است. همچنین کنتراست زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که از ویدئو پروژکتور قصد استفاده به عنوان سینمای خانگی و تماشای فیلم در یک اتاق را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *