دیتا_ویدئو پروژکتور, قیمت و مشخصات ویدئو پروژکتورهای فول اچ دی, لیست قیمت ویدئو پروژکتور, ویدئو پروژکتور سینما خانگی

ویدئو پروژکتورهای فول اچ دی (Full HD)

امروزه ویدئوپروژکتور یکی از پرطرفدارترین دستگاه هایی است که کاربردهای مختلفی از جمله  آموزشی، سینمای خانگی، ارائه کنفرانس، سالن های همایش و دیگر اموری که در آن به بزرگنمایی تصاویر نیازمندیم، دارد. در انتخاب یک ویدئو پروژکتور عواملی مانند چگونگی نمایش تصاویر، روشنایی تصویر، کنتراست و رزولوشن تصویر و همچنین عمر لامپ ویدئوپروژکتور دارای اهمیت اند. موضوع ما در این مقاله ویدئو پروژکتورهای فول اچ دی می باشد.

ویدئو پروژکتورهای فول اچ دی (Full HD) چه ویژگی هایی دارند؟

اغلب، رزولوشن پروژکتورهای ۱۰۸۰p (در مقایسه با ۷۲۰p) تحت عنوان Full HD نامیده می شوند. تا همین اواخر، پروژکتورهای ۱۰۸۰p معمولا به پروژکتورهای سینمای خانگی (Home theater Projectors) اشاره داشتند. اما این روزها شرایط فرق کرده است و پروژکتورهای اداری و آموزشی نسبت به قبل از رزولوشن بالاتری برخوردارند و ۱۰۸۰p یکی از این رزولوشن های این دسته از پروژکتورها محسوب می شود.

در ویدئوپروژکتورهایی که تصاویر به صورت فول اچ دی نمایش داده می شوند کیفیت تصویر به عالی ترین حد ممکن می رسد و تصاویر با تمام جزئیات به کاربران نمایش داده می شود. در این فرمت تصویر حداکثر ۱۹۲۰ پیکسل به صورت افقی و ۱۰۸۰ پیکسل به صورت عمودی قابل مشاهده خواهد بود و زمانی که کاربران ویدئوپروژکتور فول اچ دی می خرند باید به تکنولوژی به کار رفته در صفحه نمایش توجه ویژه ای داشته باشند.

از جنبه تجاری، پروژکتورهای با قابلیت وضوح تصویر ۱۰۸۰p در مصارف علمی و مهندسی، معماری و عکاسی استفاده می شوند. بعید به نظر می رسد که از یک پروژکتور ۱۰۸۰p در کلاس درس ابتدایی استفاده شود، اما در کلاس های دانشگاه از این پروژکتورها استفاده می گردد.

از دیگر عواملی که در انتخاب یک ویدئوپروژکتور فول اچ دی باید به آن توجه کرد Brightness یا روشنایی آن است که هرچه شدت این روشنایی بیشتر باشد ویدئو پروژکتور در محیط روشن ‌تر تصویر مناسب ‌تری را نمایش خواهد داد.

کنتراست و رزولوشن از دیگر مشخصه هایی است که در هنگام خرید ویدئوپروژکتور فول اچ دی باید مورد توجه کاربران قرار گیرد؛ هرچه ویدئوپروژکتور فول اچ دی کنتراست و رزولوشن بیشتری داشته باشد تصاویر باکیفیت تری نمایش داده خواهد شد.عمر لامپ ویدئوپروژکتور فول اچ دی از دیگر عوامل مهم در هنگام خرید یک ویدئو پروژکتور محسوب می شود.

در خصوص برندهای تجاری پرطرفدار پروژکتورهای فول اچ دی ۱۰۸۰p می توان از سونی، پاناسونیک، اپتوما، اپسون، میتسوبیشی و … نام برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *