اخبار فناوری

ساندبارهای 2020 سامسونگ رونمایی شدند

ساندبارهای 2020 سامسونگ رونمایی شدند

ساندبارهای 2020 سامسونگ رونمایی شدند : سامسونگ به‌تازگی تاریخ عرضه و قیمت نسل جدید ساندبارهای خود را برای سال 2020 اعلام کرده است تا بدین‌ترتیب، با شرکت سونوس به‌طور جدی رقابت کند.

سامسونگ جزو شرکت‌هایی است که در حوزه‌های مختلف بازار ورود می‌کند و امروزه محصولات متنوعی دردسترس قرار می‌دهد. ساندبارها یکی از محصولات سامسونگ هستند که این شرکت توانسته در چند سال اخیر، آن‌ها را از جوانبی بهبود دهد. سامسونگ در کنار عرضه‌ی تلویزیون‌های با کیفیت قصد دارد ساندبارهایی پرچم‌دار نیز عرضه کند تا تجربه‌ی بصری و صوتی لذ‌ت‌بخشی به کاربر ارائه شود. از قابلیت رهگیری اشیاء براساس صدا گرفته تا پشتیبانی از دستیار هوشمند الکسا قابلیت‌هایی هستند که باعث کاربردی‌تر‌شدن ساندبارهای سامسونگ می‌شوند. 

سامسونگ ژانویه‌ی گذشته هنگام برگزاری مراسم CES 2020 جزئیات مربوط به نسل جدید ساندبارهای خود را با رسانه‌ها به‌اشتراک گذاشت که مخصوص سال 2020 هستند. کره‌ای‌ها به‌تازگی اعلام کرده‌اند قصد دارند به‌زودی جدیدترین مدل ساندبارهای خود را روانه‌ی بازار کنند؛ محصولاتی که در بین آن‌ها مدلی پرچم‌دار با اسپیکرهای روبه‌بالا دیده می‌شود و می‌تواند در نقش مکمل اسپیکر اصلی تلویزیون ظاهر شود. 

جدیدترین ساندبارهای سامسونگ در قالب خانواده‌ی ساندبارهای رده‌بالای سری Q و خانواده‌ی میان‌رده‌ی سری T و خانواده‌ی موسیقی‌محور سری S معرفی شده‌اند و قرار است در بهار امسال دردسترس قرار گیرند. روند عرضه‌ی این ساندبارها از ماه جاری میلادی آغاز می‌شود. 

ساندبارهای 2020 سامسونگ رونمایی شدند

از بین ساندبارهایی که قرار است به‌زودی از راه برسند، می‌توانیم به Q800T اشاره کنیم که توانست جایزه‌ی «بهترین نوآوری» را در کنفرانس CES 2020 از داوران دریافت کند. ساندبار Q800T پیکربندی 3.1.2 کاناله دارد؛ یعنی سه کانال جلویی و یک کانال ساب‌ووفر و دو کانال بالایی. در این ساندبار که از فناوری Q-Symphony پشتیبانی می‌کند، از یک ساب‌ووفر بی‌سیم استفاده شده است. Q-Symphony به ساندبار امکان می‌دهد با قابلیت «رهگیری اشیاء»‌ که در تلویزیون 8K هشت اسپیکره‌ی جدید سامسونگ معرفی شده است، خودش را تطبیق دهد. سیستم +Object Tracking Sound این تلویزیون سامسونگ اشیای متحرک در تصویر را تشخیص می‌دهد و صدا را در مسیر حرکت آن‌ها، در قسمت‌های مختلف اسپیکر جابه‌جا می‌کند. دیگر ساندبارهای جدید سری Q نیز به‌‌فناوری Q-Symphony مجهز شده‌اند.

ساندبار 900 دلاری Q800T در کنار پشتیبانی از فناوری Q-Symphony قرار است به فناوری Acoustic Beam سامسونگ هم مجهز باشد؛ قابلیتی که سامسونگ ادعا می‌کند Q800T به‌واسطه‌ی آن می‌تواند محتوای صوتی را در محیطی وسیع پخش کند. Q800T به‌لطف داشتن درایورهای رو به ‌بالا، می‌تواند صدای سه‌بعدی شیء‌محور دالبی اتموس و DTS:X را ارائه دهد. پشتیبانی از eARC باعث می‌شود از طریق درگاه HDMI کیفیت صدای ساندبار به ‌هیچ ‌وجه افت نکند؛ البته به‌ شرطی که تلویزیون شما نیز از استاندارد eARC پشتیبانی کند. سامسونگ قصد دارد کیت بی‌سیمی عرضه کند که ازطریق آن می‌توان پیکربندی ساندبار را از 3.1.2 کاناله به 5.1.2 کاناله تغییر داد.

یکی دیگر از ساندبارهای سری Q که تاریخ عرضه‌ی آن برای آینده‌ی نزدیک تعیین شده است، Q70T نام دارد و با قیمت 700 دلار عرضه می‌شود. Q70T همچون مدل 900 دلاری از درایورهای روبه‌بالا، فناوری Q-Symphony و استاندارد eARC پشتیبانی می‌کند. سامسونگ تاکنون تفاوت‌های بین ساندبارهای Q800T و Q70T را تشریح نکرده است. با این ‌حال، اختلاف قیمت آن‌ها به‌وضوح نشان می‌دهد که Q70T از مدل دیگر قابلیت‌های کمتری ارائه می‌دهد.

در کنار سری Q، سامسونگ از عرضه‌ی ساندبارهایی جدید با برند S خبر می‌دهد که طبق ادعای این شرکت، تمرکز ویژه‌ای روی پخش موسیقی می‌کند. یکی از مدل‌های این خانواده S60T نام دارد که با قیمت 330 دلار فروخته می‌شود. سامسونگ می‌گوید این ساندبار توییتری با دامنه‌ی وسیع دارد که به اسپیکر آن متصل شده است. ساندبارهای جدید سری S قرار است از فناوری Acoustic Beam ساندبار 900 دلاری Q800T برخوردار باشند. سامسونگ می‌گوید ساندبارهای موسیقی‌محور سری S بیس عمیقی ارائه می‌دهند و بزرگ‌ترین ضعف آن‌ها را می‌توان پاسخ فرکانسی پایین به‌حساب آورد. سامسونگ می‌گوید کاربر می‌تواند این مشکل را با اضافه‌کردن ساب‌ووفر بی‌سیم اختیاری، تا حدی برطرف کند.

سامسونگ همچنین در آینده‌ای نزدیک به‌دنبال عرضه‌ی رسمی ساندبارهای سری T است. خانواده‌ی T ساندبارهایی را شامل می‌شود که می‌توان آن‌ها را به بازار ساندبارهای اقتصادی تا میان‌رده نسبت داد؛ زیرا قیمت محصولات این خانواده از 200 تا 700 دلار متغیر است. حداقل دو مدل از ساندبارهای سری T، یعنی T650 با پیکربندی 3.1.2 کاناله و T550، قرار است به قابلیت DTS Virtual:X مجهز شوند. DTS Virtual:X حالت سفارشی‌سازی‌شده‌ی صدای سه‌بُعدی است که می‌تواند جلوه‌های صوتی محیط و ارتفاع را بدون نیاز به درایورهای رو به ‌بالا شبیه‌سازی کند. سامسونگ قصد دارد ساندبارهای T650 و T550 را به‌ترتیب با قیمت 400 و 280 دلار دردسترس قرار دهد.

ساندبار-سامسونگ

سامسونگ پیش‌تر اعلام کرده بود ساندبارهای سال 2020 قرار است فرم‌فاکتور کوتاه‌تر و باریک‌تر داشته باشند تا بتوان آن‌ها را راحت‌تر در زیر پایه‌ی تلویزیون قرار داد. همچنین، برخی از این ساندبارها نظیر Q800T و S60T قرار است از دستیار صوتی الکسا آمازون پشتیبانی کنند. این ساندبارها، تنها محصول جدیدی نیستند که سامسونگ عرضه می‌کند؛ چراکه این شرکت شب گذشته تلویزیونی 4K با نام Terrace معرفی کرد که با داشتن روشنایی 2000 نیت، مخصوص محیط‌های رو باز است.

 


منبع: zoomit.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *