اخبار فناوری

رونمایی سامسونگ از نخستین پروژکتورهای جهان با استاندارد HDR10 Plus

رونمایی سامسونگ از نخستین پروژکتورهای جهان با استاندارد HDR10 Plus

رونمایی سامسونگ از نخستین پروژکتورهای جهان با استاندارد HDR10 Plus : سامسونگ امسال تصمیم گرفت که در نمایشگاه IFA 2020 حضور نیابد و در عوض کنفرانس خبری مجازی مخصوص به خودش را برگزار کند. حالا یکی از محصولاتی که در جریان این کنفرانس خبری معرفی شده، یک پروژکتور لیزری با برد فوق کوتاه است که The Premiere نام گرفته. پروژکتور Premiere در دو مدل عرضه می‌شود -LSP9T و LSP7T- که به ترتیب قادر به پروجکت کردن تصاویری تا سقف 130 و 120 اینچ هستند. گفتنی است که هر دو مدل می‌توانند تصاویر 4K را به نمایش درآورند و هر دو از طراحی جمع‌ و جوری برخوردار شده‌اند که باعث می‌شود به آسانی در مقابل یک دیوار یا صفحه نمایش قرار بگیرند.

جونگسوک چو، نایب رییس اجرایی بخش Visual Desplay در سامسونگ الکترونیکس می‌گوید پروژکتور The Premiere به صورت خاص برای محیط‌های بسته و کوچک ساخته شده و بنابراین می‌تواند برای فعالیت‌های خانگی مورد استفاده قرار بگیرد:

طی چند ماه اخیر، ما شاهد این بوده‌ایم که چطور مصرف‌کنندگان زمان بیشتر و بیشتری را در خانه سپری می‌کنند و چطور زندگی روزمره در حال تغییر است. تلویزیون تبدیل به هسته سرگرمی شده و در عین حال نقش مربی ورزشی، همکار و منبع اخبار را هم ایفا می‌کند. The Premiere یک بازنگری در تجربه سینمای خانگی است که یک طراحی جمع‌وجور و کاملا جدید، کیفیت تصویر 4K و صدای باکیفیت را برای محیط‌های بسته به ارمغان آورده و می‌توان از آن در فعالیت‌های خانگی یا ایجاد تغییرات لازم در اتاق پذیرایی استفاده کرد.

علاوه بر این، هر دو مدل Premiere همراه با پلتفرم Smart TV سامسونگ از راه می‌رسند. بنابراین کاربران می‌توانند به تمام اپلیکیشن‌های استریم محتوا دسترسی داشته و از مزایای قابلیت اتصال به موبایل، مانند میرور کردن تصاویر اسمارت‌فون‌ها بهره ببرند. این پروژکتورها ضمنا همراه با حالت Filmmaker از راه می‌رسند که باعث از بین رفتن نرمی حرکات شده و به کاربر اجازه می‌دهد فیلم‌ها را همان‌طوری تماشا کنند که سازندگان فیلم به دنبالش بوده‌اند.

اگرچه هر دو مدل قابلیت‌هایی بسیار مشابه به یکدیگر دارند، اما به جز ابعاد تصویری که به نمایش درمی‌آورند، وجوه تمایز دیگری نیز دارند: برای مثال مدل LSP9T از HDR10 Plus پشتیبانی می‌کند و این یعنی نخستین پروژکتوری است که جواز این استاندارد را دریافت کرده. اگر یادتان باشد، HDR10 Plus طی سال 2017 توسط سامسونگ و آمازون و به عنوان یک جایگزین استاندارد برای دالبی ویژن معرفی شد و از آن زمان، اکثر تلویزیون‌های غول کره‌ای از آن پشتیبانی کرده‌اند. سامسونگ در آن زمان گفت که HDR10 Plus می‌تواند روشنایی تصویر را به صورت «صحنه به صحنه» یا حتی «فریم به فریم» تنظیم کند.

پروژکتور Premiere در پایان سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد و ابتدا از بازار آمریکا، اروپا و کره سر در خواهد آورد. با این همه سامسونگ هنوز از قیمت‌گذاری دو محصول جدیدش پرده برنداشته و ما هم حدس نمی‌زنیم که قیمت این دو دستگاه آنقدرها مقرون به صرفه باشد.

 


منبع: digiato.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *