اخبار فناوری

ویدئو پروژکتور الجی CineBeam 4K UHD Laser

CineBeam 4K UHD Laser

ویدئو پروژکتور الجی CineBeam 4K UHD Laser

ویدئو پروژکتور الجی CineBeam 4K UHD Laser با پشتیبانی از HDR و پوشش ۹۷ درصدی DCI-P3 معرفی شد. هنوز قیمت و زمان عرضه‌ی محصول اعلام نشده است.

ویدئو پروژکتور الجی CineBeam 4K UHD Laser

ال‌جی پیش ‌از مراسم IFA امسال، ویدئوپروژکتور جدیدی از خانواده‌ی CineBeam را معرفی کرد که با نام CineBeam 4K UHD Laser و شماره محصول HU810P شناخته می‌شود. ازآنجاکه نام این ویدئوپروژکتور مشابه محصول سال گذشته‌ی ال‌جی، یعنی CineBeam Laser 4K است، از نوع ویدئوپروژکتورهای فواصل نزدیک نیست و با هدف استفاده مانند مانیتورهای قدیمی طراحی شده است.

ویدئوپروژکتور CineBeam 4K UHD Laser ال‌جی همان‌طور‌که از عنوانش مشخص است، تز وضوح تصویر 4K بهره می‌برد و می‌تواند در حالت مورب تصاویری را با حداکثر قطر ۳۰۰ اینچ و روشنایی ۲،۷۰۰ انسی‌لومن نمایش دهد. پوشش ۹۷ درصد از فضای رنگی DCI-P3 و پشتیبانی از فرمت‌های مختلف HDR مثل HDR10 و HLG و پشتیبانی از فناوری مپینگ دینامیک متادیتای تصویر (Dynamic Tone Mapping) ازجمله ویژگی‌های دیگر ویدئوپروژکتور جدید ال‌جی هستند.

 

سایر ویژگی ها

پروژکتور CineBeam 4K UHD Laser ال‌جی به قابلیتی با نام Adaptive Picture Pro نیز مجهز است که باعث می‌شود روشنایی تصویر به‌نمایش‌درآمده باتوجه‌به نور محیط تنظیم شود. بدین‌ترتیب، اگر تصویر روشنایی زیادی داشته و نور محیط کم باشد، ویدئوپروژکتور به‌صورت خودکار میزان روشنایی تصویر را برای نمایش کاهش خواهد داد. افزون‌براین، این محصول کره‌ای از دو حالت Real Cinema و TruMotion برخوردار است که باعث می‌شود در زمان پخش فیلم، سرعت فریم‌ریت آن باتوجه‌به فریم‌ریت اصلی ۲۴ فریم ریت‌برثانیه‌ی ضبط، به‌صورت خودکار تغییر کند.

پخش صدا در ویدئوپروژکتور Cine beam 4K UHD Laser ال‌جی با کمک دو اسپیکر پنج‌واتی انجام می‌شود که می‌توان آن‌ها را ازطریق بلوتوث یا WiSA به سینمای خانگی متصل کرد. پروژکتور جدید ال‌جی از پورتHDMI 2.1 با بهبود کانال بازگشت صدا (ARC) بهره می‌برد. این پورت امکان انتقال صدا در HDMI در جهت بازگشتی را می‌دهد؛ بنابراین، اگر اسپیکر دیگری دارید که با این قابلیت سازگار است، می‌توانید کیفیت تصویر 4K با عمق رنگی ۱۰ بیتی را هم‌زمان با صدای بسیار باکیفیت برای خود فراهم کنید.

ازنظر نرم‌افزاری، CineBeam جدید ال‌جی به سیستم‌عامل webOS 5.0 با امکان دسترسی به سرویس‌هایی مثل یوتیوب و دیزنی پلاس مجهز است تا مجبور نباشید برای استفاده از آن‌ها دستگاه دیگری داشته باشید. همچنین، ویدئو پروژکتور جدید ال‌جی CineBeam 4K UHD Laser از Apple AirPlay 2 و اشتراک‌گذاری نمایشگر از گوشی هوشمند یا تبلت برای تصال بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. درنهایت، باید گفت که ابزار تنظیم خودکار نیز در نرم‌افزار تعبیه شده است و ال‌جی تأکید می‌کند نتایج بسیاری خوبی از این قابلیت ثبت کرده است.

ال‌جی هنوز اطلاعاتی درباره‌ی قیمت و زمان عرضه‌ی ویدئوپروژکتور CineBeam 4K UHD Laser به بازار منتشر نکرده است؛ اما این محصول قطعا درکنار سایر محصولات شرکت در نمایشگاه مجازی مراسم IFA 2020 حضور خواهد داشت.

 


منبع: zoomit.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *