وبلاگ

مشکل عدم وجود HDMI روی پروژکتور

تبدیل مناسب HDMI به VGA

تبدیل HDMI به VGA

مشکل عدم وجود HDMI روی پروژکتور

امروزه تکنولوژی با سرعت زیادی در حال پیشرفت می باشد، این پیشرفت ها گاهی باعث سهولت در انجام کارها می شود، و گاهی ممکن است باعث ایجاد سدی در مسیر شما شوند. به طور مثال، شما ویدئو پروژکتوری دارید که فقط از پورت VGA پشتیبانی می کند، اما لپ تاپی که به تازگی خریده اید، هیچ خروجی تصویر VGA به شما ارائه نمی دهد. و تنها از پورت خروجی HDMI پشتیبانی می کند.

اکنون برای حل مشکل عدم وجود HDMI روی پروژکتور چاره چیست؟ آیا باید تماشای فیلم و دور هم بودن و لذت بردن با دوستان را فراموش کرد؟

البته که نه! در این پیشرفت سریع تکنولوژی، شرکت هایی وجود دارند که با ارتباط برقرار کردن و تولید قطعات متفاوت چه سخت افزاری و چه نرم افزاری، باعث ایجاد یک مسیر بین دستگاه های قدیمی و دستگاه های جدید می شوند.

در این حال یک تبدیل تصویر HDMI به VGA چاره کار شما خواهد بود. با اتصال این تبدیل به لپتاپ خود، می توانید یک خروجی VGA از لپتاپ خود بگیرید و از آن برای انتقال تصویر به پروژکتور خود استفاده کنید.

بعضی اوقات، این تبدیل ها مانند HDMI به VGA برای عملکرد صحیح نیاز به یک مقدار برق دارند. در اکثر این تبدیل ها برق مورد نیاز را از یک کابل USB که همراه این تبدیل می باشد، تامین می شود.

نکاتی در مورد تبدیل

همانطور که می دانید پورت HDMI از انتقال صدا و تصویر به صورت همزمان بهره می برد اما به دلیل عدم پشتیبانی کابل VGA از انتقال صدا، با یک کابل جدا از Audio out لپتاپ و یا تبدیل، می توانید خروجی صدا را به بلندگو ها و یا سیستم صوتی خود انتقال بدهید.

پس در این حالت توصیه می شود تبدیلی که قصد دارید آن را بخرید، باید یک کابل USB جهت تامین برق داشته باشد تا امکان تبدیل تصویر را به خوبی انجام دهد و همچنین اگر قصد دارید صدا را هم انتقال بدهید، به تبدیل دقت کنید که یک کابل جدا بابت Audio Out داشته باشد. به طور مثال تبدیل مقابل یک تبدیل خوب به شمار می آید.

این تبدیل ها کاملا از رزولوشن 1080p (1920×1080) پشتیبانی می کنند. بنابراین بدون کم شدن کیفیت تصاویر می توانید به انتقال تصاویر خود بپردازید.

  • نکته: دقت کنید که کابل های تبدیل به هیچ عنوان امکان کار کردن به صورت بالعکس را ندارند. پس در HDMI to VGA و VGA to HDMI بودن آن در هنگام خرید دقت کنید.

 

همچنین در ادامه بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *