وبلاگ

14 مورد که قبل از خرید ویدئو پروژکتور باید در نظر بگیرید

راهنمای قبل از خرید ویدئو پروژکتور

14 مورد که قبل از خرید ویدئو پروژکتور باید در نظر گرفت

در این مقاله قصد داریم 14 مورد را که قبل از خرید ویدئو پروژکتور باید در نظر گرفت را بررسی کنیم. این مقاله به دو بخش تقسیم می شود که در این قسمت قصد داریم بخش اول این مقاله را بررسی کنیم.

برای سرگرمی یا محیط کار؟

اولین موردی که باید آن را در نظر بگیرید، نوع محتوایی می باشد که شما می خواهید آن را پخش و تماشا کنید. در اکثر ویدئو پروژکتور های آموزشی که مناسب برای محیط کار نیز می باشند، برای تماشای تصاویر ثابت مانند پاورپوینت، جدول ها و نمودار ها مناسب می باشند. در مقابل، ویدئو پروژکتور های سینمای خانگی از امکانات و قابلیت های بیشتری بهره برده اند که نمایش تصاویر سریع با فریم بالاتر و واضح تر را فراهم می کنند که البته هزینه بیشتری باید برای این دسته ویدئو پروژکتور ها پرداخت کنید.

استفاده در فضای داخلی یا فضای باز؟

اگر که قصد دارید از ویدئو پروژکتور برای محیط خارجی استفاده کنید، از آن جایی که کنترل کردن نور محیط امکان پذیر نیست، باید ویدئو پروژکتوری با روشنایی و انسی لومنز بالا تهیه کنید که قابلیت غلبه بر نور محیطی را داشته باشد. همچنین رزولوشن و کنتراست بالا در این زمینه نیز اهمیت بالایی دارند تا شانس بیشتری برای دریافت تصاویر واضح و با کیفیت تر داشته باشید.

همچنین مورد دیگری که باید در این مورد در نظر بگیرید، سیستم صوتی می باشد. در یک اتاق کوچک شاید صدای اسپیکر ویدئو پروژکتور کافی باشد، اما در فضای بیرون شما نیاز به یک سیستم صوتی جداگانه دارید.

ماندگاری و کیفیت دستگاه

قبل از خرید همیشه در مورد برند و مدل دستگاهی که قصد دارید بخرید، تحقیق کنید. در اطلاعات ویدئو پروژکتور موردی به نام عمر لامپ وجود دارد که نشان دهنده ی بیشترین زمان تخمین زده شده قبل از نیاز به تعویض لامپ می باشد. و هرچقدر این عدد بالاتر باشد، دستگاه شما عمر بالاتری دارد و هزینه تعمیر و نگهداری کاهش پیدا می کند. به طور مثال دستگاه های NEC جزو با کیفیت ترین برند های ویدئو پروژکتور می باشد.

قابلیت جابجایی و پرتابل

اگر قصد دارید پروژکتور خود را به طور ثابت در مکانی نصب کنید، به طور مثال برای سینمای خانگی شما نیازی ندارید که به پرتابل بودن دستگاه توجه کنید. و در حالت دیگر اگر همیشه در حال جابجایی هستید و قصد دارید در سفر به ارائه و پرزنت بپردازید، بنابراین باید به خرید ویدئو پروژکتور کوچک بپردازید.

هزینه

شما می توانید یک ویدئو پروژکتور آموزشی/اداری خوب برای ارائه مطالب و پرزنت با حداقل مبلغ 3-4 میلیون تهیه کنید. اما می توانید با پرداخت مبلغ اندکی بیشتر ویدئو پروژکتور باکیفیت تری تهیه کنید. همچنین برای ویدئو پروژکتور سینمای خانگی باید به طور متوسط هزینه ای بین 8 الی 30 میلیون برای یک ویدئو پروژکتور بپردازید.

همچنین برای خرید یک ویدئو پروژکتور 4K با کیفیت خوب باید هزینه ای در حدود 40 میلیون بپردازید. همچنین هزینه یک سیستم صوتی را نباید فراموش کرد با توجه به سیستم مورد نظر می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *