وبلاگ

14 مورد که قبل از خرید ویدئو پروژکتور باید در نظر بگیرید (قسمت دوم)

14 مورد که قبل از خرید ویدئو پروژکتور باید در نظر بگیرید (قسمت دوم)

14 مورد که قبل از خرید ویدئو پروژکتور باید در نظر گرفت

در بخش اول مقاله “14 مورد که قبل از خرید ویدئو پروژکتور باید در نظر بگیرید” مواردی از جمله مکان مورد استفاده ویدئو پروژکتور و قابلیت پرتابل و هزینه های آن را در نظر گرفتیم. حال در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور بخش دوم قصد داریم بیشتر موارد تکنیکال ویدئو پروژکتور را در نظر بگیریم. با ما در ادامه ی بخش همراه باشید:

رنج زوم و لنز شیفت

از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید، قابلیت رنج زوم و لنز شیفت می باشد که با توجه به محیط ویدئو پروژکتور خود باید به آن توجه کنید. این مورد زمانی کاربرد بیشتری خواهد داشت که محل نصب پروژکتور کمی پیچیده باشد. بنابراین با توجه به فاصله، سایز تصویر و موقعیت آن، شما می توانید با استفاده از ابزار های زوم و لنز شیفت، صفحه نمایش خود را پیکربندی کنید.

نرخ تصویر

نرخ تصویر در واقع نسبت ابعاد تصویر شما می باشد که نسبت طول بر عرض تصویر می باشد. یک تلویزیون استاندارد دارای نرخ تصویر 4:3 می باشد در حالی که یک تلویزیون HD، دستگاه های Blu-Ray و دی وی دی پلیر ها از محتوای تصاویر 16:9 پشتیبانی می کنند. امروزه اکثر تلویزیون ها و پروژکتور های مدرن از نرخ تصویر 16:9 استفاده می کنند

رزولوشن

اگر که قصد دارید از پروژکتور برای محیط کار و ارائه مطالب و کنفرانس استفاده کنید، رزولوشن پایین کافی خواهد بود. به طور مثال کیفیت SVGA 800×600 پیکسل برای شما مناسب خواهد بود. اما اگر نیاز به نمایش نمودار و آمار بر روی جدول دارید رزولوشن XGA 1024×768 پیکسل و WXGA 1280×800 پیکسل مناسب شما می باشد. و در صورتی که قصد دارید به تماشای ویدئو های فول اچ دی و فیلم بپردازید، ویدئو پروژکتور هایی با کیفیت Full HD مناسب شما خواهد بود. همچنین گزینه های بالاتری مانند ویدئو پروژکتور های 4K نیز موجود می باشند که توانایی نمایش محتوای 4K را به شما ارائه می دهند، اما با توجه به هزینه بالای آن ها و وجود محتوای کم با کیفیت 4K ممکن است برای شما به صرفه نباشند.

روشنایی

مقدار روشنایی که شما نیاز دارید بستگی به نور محیطی که قصد دارید از پروژکتور استفاده کنید دارد. هر چه قدر محیط شما تاریک تر باشد، کیفیت تصاویری که از ویدئو پروژکتور می توانید بگیرید، بیشتر است. اما بر اساس یک قانون کلی، هرچه قدر روشنایی ویدئو پروژکتور شما بیشتر باشد، بهتر است. برای مثال ویدئو پروژکتوری با روشنایی 3000 – 4000 انسی لومنز مناسب برای نور محیط طبیعی متوسط می باشد.

کنتراست

کنتراست در واقع به معنای تفاوت بین تیره ترین نقطه تصویر و روشن ترین نقطه تصویر می باشد. هر چه مقدار کنتراست بالاتر باشد، تصاویر بهتر به نظر می رسند. اما فاکتور های دیگری مثل نور محیط و کیفیت و رزولوشن تصویر در اینجا نقش دارند، بنابراین به تنهایی نمی توان بر روی مقدار کنتراست تکیه کرد.

در این قسمت با خرید ویدئو پروژکتور بخش دوم این مقاله شما اطلاعات تکنیکی در مورد ویدئو پروژکتور کسب کردید.. در پست بعدی اطلاعات بیشتری در این زمینه به شما ارائه خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *