وبلاگ

ویدئو پروژکتور دست دوم بخریم یا نه؟

پروژکتور دست دوم

پروژکتور دست دوم

اکثر افراد برای خرید ویدئو پروژکتور، قبل از آن تحقیق می کنند و اطلاعاتی را بدست می آورند. اما اکثرا اطلاعات به گونه ای است که بهترین ویدئو پروژکتور را با بودجه کم در نظر می گیرند، اما زمانی که برای خرید مراجعه می کنند و با قیمت دستگاه ها مواجه می شوند، اکثرا تصمیم به خرید ویدئو پروژکتور دست دوم می گیرند و یا به کل از خرید ویدئو پروژکتور منصرف می شوند.

حال اگر قصد خرید ویدئو پروژکتور دست دوم را دارید باید این موارد را در نظر بگیرید.

اول از همه اینکه ویدئو پروژکتور گرمای زیادی تولید می کند که این گرما روی قطعات داخلی دستگاه تاثیر می گذارد و استهلاک آن را زیاد می کند. و به دلیل اینکه قطعات روی برد با قلع لحیم کاری شده اند، در دمای بالا باعث قلع مردگی می شود.

قلع مردگی در واقع زمانی اتفاق می افتد که دما در دستگاه بالا باشد و این گرم و سرد شدن ویدئو پروژکتور باعث جابه جایی توپ های قلع در برد ویدئو پروژکتور می شود که در نهایت باعث عدم رسانایی و ضعف در اتصال قطعات به برد می شود.

همچنین در ویدئو پروژکتور، فیلتر هایی وجود دارد که نور را به چند رنگ مختلف تجزیه می کند. بر روی این فیلتر های پلاریزه از جیوه استفاده شده است که به مرور زمان این جیوه از بین می رود و باعث افت کیفیت تصاویر ویدئو پروژکتور می شود.

کاهش کیفیت تصاویر در طی زمان طولانی مدت

همچنین در ویدئو پروژکتور های قدیمی از طیف رنگی 4 رنگ بوده که امروزه از 6 رنگ استفاده می شود. که این مورد به تنهایی نشان دهنده کیفیت دستگاه های قدیمی با دستگاه های جدید می باشد.

در ویدئو پروژکتور ها برای نمایش تصاویر از چیپ DMD استفاده می کنند که بعد از مدت زیادی دچار پیکسل سوختگی می شود که هزینه تعمیر آن از 900 هزار تومان به بالا می باشد. همچنین در ویدئو پروژکتور های 3LCD نیز فیلتر های پلاریزه و همچنین چیپ های LCD نیز با کارکرد بالا احتمال پیکسل سوختگی آن بالا می رود که در نهایت باید برای تعمیر آن حداقل هزینه ای حدود 600 هزار تومان در نظر گرفت.

در نهایت باید این مورد را نیز در نظر گرفت که حتی با وجود امکان چک کردن ساعت کارکرد ویدئو پروژکتور، امکان ریست کردن تایمر وجود دارد و اگر متوجه تعویض لامپ دستگاه شدید به این معنا هست که ویدئو پروژکتور بالای 4000 ساعت کار کرده است.

بنابراین پیشنهاد ما به کاربرانی که قصد دارند یک ویدئو پروژکتور جدید خریداری کنند این است که دستگاهی با کارکرد پایین خریداری کنند یا با صرف هزینه ی کمی بالاتر، ویدئو پروژکتور نو خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *