عیب یابی ویدئو پروژکتور, وبلاگ, ویدئو پروژکتور

۱۹ نکتۀ مهم در هنگام استفاده از ویدئو پروژکتور

نوزده نکته در هنگام استفاده از ویدئو پروژکتور

۱۹ نکتۀ مهم در هنگام استفاده از ویدئو پروژکتور

تذکر: علاوه بر  ، حتماً تمامی هشدارها و توصیه هایی که در دفترچه راهنما یا سایت ویدئو پروژکتور شما قید شده است را رعایت بفرمایید.


  1. هنگامی که چراغ پروژکتور روشن است، به داخل لنز آن نگاه نکنید. نور شدید ممکن است به چشمهایتان آسیب برساند.


  2. به منظور کاهش خطر حریق یا برق گرفتگی، پروژکتور را در معرض باران یا رطوبت قرار ندهید.


  3. ولتاژهای بالا و خطرناکی در داخل دستگاه موجود است بنابراین بدنه ی دستگاه را باز نکنید چرا که ممکن است موجب برق گرفتگی شود و یا آسیب شدیدی به پروژکتور وارد کند. سرویس صرفاً باید توسط کارشناس فنی صورت گیرد.


  4. هرگز در زمان روشن بودن پروژکتور، آن را جا به جا نکنید.


  5. دقت فرمایید که در زمان روشن بودن پروژکتور، هرگز برق دستگاه قطع نشود و پس از خاموش کردن ویدئو پروژکتور، اجازه دهید لامپ پروژکتور خنک شود و به هیچ عنوان بلافاصله پس از خاموش کردن، برق پروژکتور را قطع نکنید تا سیستم خنک کننده ی دستگاه کار خود را انجام دهد. (این عمل معمولاً بین ۱۰ تا ۲۰۰ ثانیه بسته به نوع لامپ و تکنولوژی سیستم خنک کننده طول می کشد). معمولاً پس از اتمام خنک شدن لامپ، چراغ لامپ از حالت چشمک زن به حالت ثابت تغییر کرده و رنگ آن از سبز به قرمز تغییر می کند. با توجه به این که این مورد در پروژکتورهای مختلف متفاوت است. (به دفترچه راهنمای پروژکتور خود مراجعه نمایید)


  6. پس از دیدن پیغام های اخطار، حتماً ویدئو پروژکتور خود را به تعمیرکار مجاز نشان دهید.


  7. پس از تعویض لامپ، از تعمیرکار بخواهید از منوی تنظیمات، ساعت کارکرد لامپ را ریست و صفر کند.


  8. هنگامی که پروژکتور در حال کار است، درپوش لنز را جدا کنید.


  9. زمانی که عمر لامپ به پایان خود نزدیک می شود، پیغام “پیشنهاد تعویض” بر روی صفحه، نمایش داده خواهد شد. در این زمان کیفیت تصویر به حداقل خواهد رسید. در این زمان برای تعویض لامپ هرچه سریع تر ویدئو پروژکتور خود را به تعمیرگاه مجاز ببرید.


  10. هرگز ویدئو پروژکتور را در هوای گرم (دمای بیشتر از ۳۰ درجه ی سانتیگراد) یا فضای شرجی روشن نکنید.


  11. ویدئو پروژکتور را در نزدیکی منابع حرارتی مانند هیتر، اجاق گاز و… نصب نکنید.


  12. ویدئو پروژکتور را صرفاً با پارچه ی خشک تمیز کنید و از اسپری کردن آب یا هر نوع مایع تمیز کننده جداً خودداری کنید.


  13. صرفاً از لوازم جانبی تعیین شده و تأیید شده توسط تولید کننده استفاده کنید.


  14. در صورت آسیب فیزیکی، دستگاه را از برق جدا کرده و در اولین فرصت به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.


  15. ویدئو پروژکتور یک دستگاه با تکنولوژی بالا و با لوازم بسیار حساس است، جهت تعمیر، دستگاه خود را فقط و فقط به تعمیرکار تخصصی ویدئو پروژکتور تحویل دهید و از تحویل آن به تعمیرکاران لوازم خانگی که تخصصی در زمینه ی ویدئو پروژکتور ندارند جداً خودداری کنید.


  16. سیستم خنک کننده ی ویدئو پروژکتور اهمیت بسیار بالایی دارد، در صورتی که صدای فن دستگاه تغییر کرد و یا احساس کردید فن دستگاه از کار افتاده است، ویدئو پروژکتور را خاموش کرده و دستگاه را به تعمیرکار مجاز نشان دهید.


  17. بسته به زمان مصرف و موقعیت استفاده (از نظر دما، گرد و خاک و …) پروژکتور نیاز به سرویس دوره ای دارد. به طور میانگین ویدئو پروژکتور باید (حدود هر ۶ ماه یکبار) توسط سرویسکار مطمئن باز شود و قطعات آن خاک گیری و سرویس شود. این امر به طول عمر ویدئو پروژکتور و همچنین کیفیت تصویر آن کمک زیادی می کند.


  18. به منظور جلوگیری از صدمه دیدن و بهره وری بیشتر، سعی کنید پروژکتور را با استفاده از پایه ی استاندارد به سقف متصل کنید. توجه داشته باشید که فاصله ی ویدئو پروژکتور از سقف باید حداقل ۱۰ سانتی متر و از اطراف حداقل ۳۰ سانتی متر باشد و حتماً از پایه ی مخصوص و استاندارد استفاده کنید.


  19. بسته به فایل و کیفیت تصویری که در نظر دارید با ویدئو پروژکتور ببینید، در انتخاب کابل انتقال تصویر و ورژن آن دقت کنید.
    به عنوان مثال در صورتی که شما می خواهید فایل ۳D و ۴K را انتقال دهید، احتیاج به کابل hdmi ورژن ۲ دارید و کابل های hdmi معمولی نمی توانند این تصویر را انتقال دهند و یا… (در صورتی که اطلاعات کاملی در این زمینه ندارید حتماً با یک متخصص مشورت کنید)

یک نظر در “۱۹ نکتۀ مهم در هنگام استفاده از ویدئو پروژکتور

  1. mostafa گفت:

    بسیار عالی و آموزنده بود .ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *